Aicinot autovadītājus un
velobraucējus ceļu satiksmē ievērot «drošas telpas» principu, Ceļu
satiksmes drošības direkcija (CSDD) uzsāk jaunu kampaņu velosipēdistu
drošībai «Tuvāk NĒ!», informē CSDD.
2018. gadā 900 negadījumos ievainoti 620, bet
bojā gājuši 9 velosipēdisti. Salīdzinot ar 2017. gadu, ievainoto
velosipēdistu skaits ir palielinājies par 13 %. Valsts policija
novērojusi, ka viens no negadījumu iemesliem automašīnu un velobraucēju
starpā ir nepareizi izvēlēts intervāls, veicot apsteigšanas manevru.
Ceļu satiksmes negadījumos velosipēdisti visbiežāk guvuši dažāda
rakstura un smaguma traumas, liecina Slimību profilakses un kontroles
centra (SPKC) dati.
«Gan autovadītājus, gan velobraucējus mēs aicinām ievērot drošas
telpas principu. Automobilim apbraucot velosipēdu, pilsētas vidē
jāievēro vismaz 1 metru liels drošs intervāls, savukārt ārpus apdzīvotām
vietām – vismaz 1,5 metri. Šo rekomendāciju iekļausim arī Ceļu
satiksmes noteikumu izdevumā,» piesakot jaunu satiksmes drošības kampaņu
«Tuvāk NĒ!»,» skaidro CSDD valdes priekšsēdētājs Andris Lukstiņš.
Uzsākot kampaņu, CSDD sadarbībā ar Rīgas domes (RD) Satiksmes
departamentu un apvienību »Pilsēta cilvēkiem« Rīgas centrā un tā
apkārtnē izvietojusi 14 informatīvās zīmes, kas aicina ievērot vismaz 1
metra intervālu starp auto un velo. Zīmes tiks izvietotas Brīvības, Tallinas, Duntes, Lomonosova, Lauvas ielā, kā arī Ganību
dambī un Vienības gatvē. «Ņemot vērā, ka Rīgā ir visstraujāk augošā velo
satiksme, informatīvās zīmes uzstādītas tajās ielās un krustojumos,
kuros īpaša uzmanība jāvelta droša intervāla ievērošanai, jo īpaši
veicot apdzīšanas manevrus,» norāda Emīls Jakrins, RD Satiksmes
departamenta direktora pienākumu izpildītājs.
CSDD aicina arī citas Latvijas pašvaldības pievienoties kampaņai Tuvāk NĒ! un uzstādīt īpašās informatīvās zīmes savās pilsētās,
tādējādi uzlabojot ne vien ceļu satiksmes drošību, bet arī autovadītāju
un velobraucēju braukšanas kultūru un savstarpējās attiecības.
Policija kampaņas ietvaros pastiprināti uzraudzīs gan autovadītājus,
gan velosipēdistus un viņu savstarpējo mijiedarbību uz ceļa.