Aicinot autovadītājus un velobraucējus ceļu satiksmē ievērot «drošas telpas» principu, Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) uzsāk jaunu kampaņu velosipēdistu drošībai «Tuvāk NĒ!», informē CSDD. 

2018. gadā 900 negadījumos ievainoti 620, bet bojā gājuši 9 velosipēdisti. Salīdzinot ar 2017. gadu, ievainoto velosipēdistu skaits ir palielinājies par 13 %. Valsts policija novērojusi, ka viens no negadījumu iemesliem automašīnu un velobraucēju starpā ir nepareizi izvēlēts intervāls, veicot apsteigšanas manevru. Ceļu satiksmes negadījumos velosipēdisti visbiežāk guvuši dažāda rakstura un smaguma traumas, liecina Slimību profilakses un kontroles centra (SPKC) dati.

«Gan autovadītājus, gan velobraucējus mēs aicinām ievērot drošas telpas principu. Automobilim apbraucot velosipēdu, pilsētas vidē jāievēro vismaz 1 metru liels drošs intervāls, savukārt ārpus apdzīvotām vietām – vismaz 1,5 metri. Šo rekomendāciju iekļausim arī Ceļu satiksmes noteikumu izdevumā,» piesakot jaunu satiksmes drošības kampaņu «Tuvāk NĒ!»,» skaidro CSDD valdes priekšsēdētājs Andris Lukstiņš.

Uzsākot kampaņu, CSDD sadarbībā ar Rīgas domes (RD) Satiksmes departamentu un apvienību »Pilsēta cilvēkiem« Rīgas centrā un tā apkārtnē izvietojusi 14 informatīvās zīmes, kas aicina ievērot vismaz 1 metra intervālu starp auto un velo. Zīmes tiks izvietotas Brīvības, Tallinas, Duntes, Lomonosova, Lauvas ielā, kā arī Ganību dambī un Vienības gatvē. «Ņemot vērā, ka Rīgā ir visstraujāk augošā velo satiksme, informatīvās zīmes uzstādītas tajās ielās un krustojumos, kuros īpaša uzmanība jāvelta droša intervāla ievērošanai, jo īpaši veicot apdzīšanas manevrus,» norāda Emīls Jakrins, RD Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītājs.

CSDD aicina arī citas Latvijas pašvaldības pievienoties kampaņai  Tuvāk NĒ! un uzstādīt īpašās informatīvās zīmes savās pilsētās, tādējādi uzlabojot ne vien ceļu satiksmes drošību, bet arī autovadītāju un velobraucēju braukšanas kultūru un savstarpējās attiecības. 

Policija kampaņas ietvaros pastiprināti uzraudzīs gan autovadītājus, gan velosipēdistus un viņu savstarpējo mijiedarbību uz ceļa.