Uzņēmuma asinsrite - komunikācija

DB projekti
2019. gada 21. janvāris 12:24

Efektīva iekšējā komunikācija ir kā uzņēmuma asinsrite. 

Komunikācija palīdz nodrošināt uzņēmuma darbiniekiem iespēju saskaņoti darboties kopīgu mērķa sasniegšanā, veicina harmonisku organizācijas kultūru un dod darbiniekiem iespēju pieņemt piemērotus un tālredzīgus, uzņēmuma mērķiem atbilstošus lēmumus. Šāda darbinieku rīcība ir būtiska jebkurā uzņēmumā un organizācijā, neatkarīgi no tās lieluma.

«Informācijas aprite uzņēmumā ir būtisks aspekts, kas uzlabo ikdienas darbu, rada drošības sajūtu un vienotību ar uzņēmumu, kā arī samazina neziņu un iespējamās baumas uzņēmuma iekšienē. Līdz ar tehnoloģiju attīstību un dzīvesstila izvēles iespēju paplašināšanos, darbaspēks kļūst arvien izkliedētāks un mobilāks, un komunikācijas efektivitāte kļūst arvien lielāks izaicinājums,» biznesa portālam db.lv stāsta Ginta Krivma, «Training Lab» trenere, konsultante.

Viņa par šo tematu runās DB HUB organizētajā seminārā: Uzņēmuma iekšējās komunikācijas tendences 2019

«Ir skaidrs, ka iekšējās komunikācijas galvenās funkcijas uzņēmumā ir darbinieku informēšana un motivēšana. Informēt tā, lai tas būtu motivējoši, nozīmē ne tikai pasniegt informāciju, bet darīt to saprotamā un uzrunājošā veidā. Darbinieku lojalitātes un iesaistības pētījumi gadu gaitā parāda, ka priecīga un motivēta darbinieka iesaistība uzņēmumā pieaug, un darbinieks kļūst produktīvāks, līdz ar to – ieinteresētāks attīstīt savas kompetences, lai pilnvērtīgi un pēc iespējas efektīvāk strādātu savu personīgo un organizācijas kopējo mērķu vārdā. Skaidra darbinieku izpratne par uzņēmuma kopējo mērķu sasniegšanai nepieciešamajiem soļiem un ticība tiem veicina augstāku biznesa rezultātu sasniegšanu ar mazāku piepūli,» stāsta G. Krivma.

Viņa uzsver, ka, lai kādas būtu tendences, ikkatrā uzņēmumā ir un vienmēr būs spēkā šie pamatprincipi:

Vēstījumu konsekvence - veidojot komunikāciju, vienmēr ir svarīgi pārliecināties, kā tās saturs atbilst (t.i. nav pretrunā ar) uzņēmuma vērtībām, vīzijai, misijai u.c. pamatnostādnēm, t.sk. arī par iekšējās un ārējās komunikācijas saskaņotību. «Svarīgi, lai ārējā komunikācija neradītu trauksmi un baumas uzņēmuma iekšienē, bet iekšējās komunikācijas noplūde neradītu apdraudējumus uzņēmuma tēlam publiskajā vidē,» sacīja G. Krivma.

Efektīva un vienota visu pieejamo komunikācijas kanālu un rīku izmantošana, kombinējot tos tā, lai maksimāli operatīvi un efektīvi sasniegtu mērķauditoriju. Darbinieki, kas pat netīšām palikuši «aiz borta», visbiežāk uztver to personiski un strauji zaudē produktivitāti.

Skaidrība un vienkāršība - veidojot komunikāciju, paturēt prātā t.s. informācijas līniju, t.i. faktu, ka ne visi darbinieki, kuriem ir svarīgi zināt par kādu uzņēmuma norisi, ir ar vienādu pieredzi un izpratni par terminiem un konceptiem. «Nepieciešams interaktīvi skaidrot, izmantot salīdzinājumus, piemērus, vienkāršākus terminus, kā arī interesantu un uzrunājošu veidu un formātu darbinieku izglītošanai un informācijas pasniegšanai,» stāsta G. Krivma.

Ja Tev interesē šī tēma un vēlies uzzināt vairāk, piesakies DB HUB organizētajā seminārā: Uzņēmuma iekšējās komunikācijas tendences 2019

Lai pieteiktos, klikšķini šeit.