#Pirms vairākiem gadiem Rīgā sāka dīgt pirmie attīstības asni vīna kultūrai, bet tagad pienākusi kārta šampanietim.
Pirms vairākiem gadiem Rīgā sāka dīgt pirmie attīstības asni vīna kultūrai, bet tagad pienākusi kārta šampanietim
«Šampanieša bāra koncepcijai nav nekādu ierobežojumu – viss atkarīgs no bāra auditorijas un īpašnieka vēlmēm. Piemēram, Londonas restorāns Bubble Dogs servē tikai hotdogus un šampanieti, savukārt no Bibliotēka No.1 restorāna pie apjomīgās šampaniešu listes varat pasūtīt jebko, ko sirds vēlas, arī no šefpavāra piedāvājuma,» stāsta Riga Wine & Champagne festivāla dibinātājs un organizators Aigars Nords. «Domāju, ka Rīgā vēl ir vieta jauniem šampanieša bāriem, jo gudriem un rosīgiem īpašniekiem vienmēr ir potenciāls – kāpēc gan lai Rīga nebūtu ideāls galamērķis šampanieša un vīna baudītājiem?» prāto A. Nords.
##No kaislības pie biznesa
«Pirms
vairākiem gadiem, kad uz Rīgu atvedu Charles Dufour šampanieti un
prezentēju to šauram draugu un ekspertu lokam, sāka veidoties fanu
pulks, kas apmeklēja pēcpusdienu degustācijas, labprāt iegādājās
šampanieti kā dāvanu saviem draugiem. Tā izplatījās pozitīvas
atsauksmes. Izvērtējot situāciju, iespējas un personīgās ambīcijas,
nolēmām atvērt Baltijā pirmo šampanieša bāru, kurā paši arī
saimniekojam,» stāsta dizaina mēbeļu, šampanieša veikala un bāra
Modernists (SIA Modernists) īpašnieks, arhitekts un vīnzinis Mārtiņš
Pīlēns. Iepriekš viņš septiņus gadus strādāja Vīna Studijā, kur rūpējās
arī par vīna un šampanieša portfeli. Tolaik viņš secināja, ka tieši par
šampanieti cilvēkiem rodas lielākā interese. Lielā entuziasma un
darbības rezultātā 2015. gadā M. Pīlēnam tika piešķirts Šampaņas goda
ordenis Ordre des coteaux de Champagne, kas paredz tā īpašniekam būt par
dzēriena vēstnesi pasaulē. «Tas ir skaists stāsts, bet priecājos, ka
kaislība un hobijs var būt arī mans darbs. Šampanietis ir ļoti
komplekss, īpašs un vēstures liecības nesošs dzēriens,» uzsver M.
Pīlēns. Šampanieša bārā viņš saimnieko kopā ar sievu, mākslinieci,
stilisti Santu Pīlēnu. Investīcijas tā izveidē ir ap 200 tūkstošiem
eiro, taču Modernists nav tikai šampanieša bārs un veikals, tas ir arī
dizaina mēbeļu salonveikals, kur ikviena redzama lieta ir arī
iegādājama.
«Nav šaubu, ka man ir izteiktas simpātijas pret burbuļiem, tomēr Magnum Bar ir kas daudz vairāk nekā vienkārši šampanieša bārs,» saka SIA Magnum Bar valdes locekle, īpašniece Santa Zāmuele. Bāra izveidē ieguldīto investīciju apjomu viņa neatklāj, vien norāda, ka, ļaujoties kaislībai, ieguldījumi vienmēr ir lielāki, nekā gaidīts. Magnum Bar interjeru veidojusi britu interjera dizainere Ilse Kraforda (Ilse Crawford).
Visu rakstu Starts šampanieša bāru skrējienam lasiet 8. februāra laikrakstā Dienas Bizness.