Lai cīnītos pret krāpšanos ar lietotu automašīnu odometru rādījumiem, Eiropas Komisijai gada laikā būtu jānāk klajā ar likumdošanas priekšlikumu, ceturtdien pieņemtā rezolūcijā norāda Eiropas Parlamenta deputāti.

Izmaiņas paredzētu, ka odometra rādījums būtu obligāti jāfiksē jebkuru remontdarbu un servisa apmeklējuma laikā. Deputāti norāda, ka Nīderlandē un Beļģijā, kur odometra rādījumi tiek nolasīti biežāk nekā citur, krāpšana ir teju izskausta.

Deputāti arī aicina Komisiju izvērtēt, kā autoražotāji pilda jau tagad ES noteikumos paredzētās odometru tehnoloģiskās drošības prasības, kā arī noteikt skaidrus odometru drošuma kritērijus.

Kaut gan odometru rādījumu viltošanai ir negatīva ietekme uz ceļu satiksmes drošību, tikai sešās ES valstīs par to noteikta kriminālatbildība. Deputāti aicina visas ES valstis rīkoties tāpat.

«Odometru rādījumi ir manipulēti apmēram pieciem līdz 12% vienas valsts ietvaros pārdoto lietoto automašīnu un 30 līdz 50% gadījumu, kad auto tiek pārdoti uz citu valsti,» saka EP ziņotājs Ismail Ertug (S&D, Vācija). «Ziņojums saņēma plašu atbalstu - jo īpaši priekšlikumi veidot odometru rādījumu datu bāzes, kurām varētu piekļūt no ārzemēm, un aicinājums ražotājiem uzlabot odometru drošību.»

«Ja Eiropas Komisija mūsu aicinājumu iekļaus likumdošanas priekšlikumā, gada ieguvumi būs lēšami uz sešiem līdz deviņiem miljardiem eiro, tāpat varētu uzlaboties patērētāju uzticēšanās lietoto auto tirgum un situācija satiksmes drošības jomā. Šī ir lieliska iespēja radīt Eiropas pievienoto vērtību, aizsargājot patērētājus,» viņš piebilda.

Deputāti vēlas, lai tiktu izveidoti «nacionāli nobraukuma reģistri», kuru informācijai varētu piekļūt arī no ārzemēm. Lietota auto pircējam būtu jāspēj pārliecināties par odometra rādījumu neatkarīgi no valsts, kurā mašīna pirms tam bijusi reģistrēta.