Lai gan iesaistītās puses atbalsta stāvparku sistēmas ieviešanu Rīgā, jautājums atduras pret finansējumu, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness. 

Līdz ar jauno Rīgas teritorijas plānojumu līdz 2030. gadam (RTP2030) aktualizējies jautājums par stāvparku sistēmas ieviešanu galvaspilsētā. Rīga līdz šim nav tikusi skaidrībā ar veidu, kā varētu tikt realizēta stāvparku ieviešanas ideja. Jāatgādina, ka pirmais mēģinājums Rīgā izveidot stāvparku nevainagojās ar īpašiem panākumiem, jo Ulbrokas ielas stāvparks tika izmantots minimāli un šobrīd to kā stāvvietu izmanto apkārtējo māju iedzīvotāji. Viens no iemesliem, kāpēc šis projekts nerealizējās, iespējams, ir sliktais savienojums ar sabiedrisko transportu un apgrūtinošā nokļušana pilsētas centrā no stāvparka.

##Naudas jautājums

«Viena no problēmām, kas Rīgai ir jāatrisina, ir samilzusī transporta problēma. Piemēram, ir jāizstrādā sistēma, kā ieviest stāvparku sistēmu, par ko tiek runāts jau gadiem. Tajā pašā laikā jāņem vērā, ka šis ir komplekss jautājums, kas skar ne tikai Rīgu, bet arī Pierīgas pašvaldības.

Liela nozīme ir sadarbībai starp pašvaldībām, tā savā ziņā ir arī valsts atbildība. Šobrīd diemžēl likumdošana strikti nosaka, ka mēs plānojumus izstrādājam stingri katras pašvaldības teritorijas robežās, līdz ar to sadarbība plānošanas līmenī ir stipri apgrūtināta. Tas pats attiecas arī uz īstenošanu, jo katrai pašvaldībai finansējums ir dalīts,» skaidro Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta Teritorijas plānojuma nodaļas vadītāja Inese Sirmā. Viņa norāda, ka jaunajā RTP2030 ir apzināti pašvaldības īpašumā esošie zemes gabali, kas būtu piemēroti stāvparku izbūvei. Svarīgi ir skatīties tādas vietas, kur nav nepieciešams atsavināt īpašumus un kur jau ir asfaltēti laukumi.

Visu rakstu Iezīmē konkrētākas teritorijas lasiet 3. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness.

?http://www.db.lv/diskusija/kas-rigas-domei-butu-jaizdara-lai-tu-izmantotu-stavparku-sistemu

Abonējiet, lai saņemtu laikrakstu ik dienu.