Lai gan iesaistītās puses atbalsta stāvparku sistēmas ieviešanu Rīgā, jautājums atduras pret finansējumu, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Līdz
ar jauno Rīgas teritorijas plānojumu līdz 2030. gadam (RTP2030)
aktualizējies jautājums par stāvparku sistēmas ieviešanu galvaspilsētā.
Rīga līdz šim nav tikusi skaidrībā ar veidu, kā varētu tikt realizēta
stāvparku ieviešanas ideja. Jāatgādina, ka pirmais mēģinājums Rīgā
izveidot stāvparku nevainagojās ar īpašiem panākumiem, jo Ulbrokas ielas
stāvparks tika izmantots minimāli un šobrīd to kā stāvvietu izmanto
apkārtējo māju iedzīvotāji. Viens no iemesliem, kāpēc šis projekts
nerealizējās, iespējams, ir sliktais savienojums ar sabiedrisko
transportu un apgrūtinošā nokļušana pilsētas centrā no stāvparka.
##Naudas jautājums
«Viena
no problēmām, kas Rīgai ir jāatrisina, ir samilzusī transporta
problēma. Piemēram, ir jāizstrādā sistēma, kā ieviest stāvparku sistēmu,
par ko tiek runāts jau gadiem. Tajā pašā laikā jāņem vērā, ka šis ir
komplekss jautājums, kas skar ne tikai Rīgu, bet arī Pierīgas
pašvaldības.
Liela nozīme ir sadarbībai starp pašvaldībām, tā
savā ziņā ir arī valsts atbildība. Šobrīd diemžēl likumdošana strikti
nosaka, ka mēs plānojumus izstrādājam stingri katras pašvaldības
teritorijas robežās, līdz ar to sadarbība plānošanas līmenī ir stipri
apgrūtināta. Tas pats attiecas arī uz īstenošanu, jo katrai pašvaldībai
finansējums ir dalīts,» skaidro Rīgas domes Pilsētas attīstības
departamenta Teritorijas plānojuma nodaļas vadītāja Inese Sirmā. Viņa
norāda, ka jaunajā RTP2030 ir apzināti pašvaldības īpašumā esošie zemes
gabali, kas būtu piemēroti stāvparku izbūvei. Svarīgi ir skatīties tādas
vietas, kur nav nepieciešams atsavināt īpašumus un kur jau ir asfaltēti
laukumi.
Visu rakstu Iezīmē konkrētākas teritorijas lasiet 3. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness.
?http://www.db.lv/diskusija/kas-rigas-domei-butu-jaizdara-lai-tu-izmantotu-stavparku-sistemu
Abonējiet, lai saņemtu laikrakstu ik dienu.