«Tesla ir riktīgs amerikāņu auto - kaut kas liels, kaut kas ne līdz galam nostrādāts, vērsts uz kaut kādām ārišķībām - nu tāds riktīgs amerikānis. Mums Ogres servisā bijušas pāris Teslas, un esmu gan Latvijā, gan vairākās citās valstīs braucis ar to. No braukšanas viedokļa - super,» Dienas Bizness žurnālam Auto stāsta autoinženieris Kristaps Dambis.

«Tas ir sērijveida automobilis, kas sniedz visas tās sajūtas, ko var sniegt tikai un vienīgi elektriskais automobilis. Ja tas nebūtu ietērpts amerikāniskajā čaulā, tad tas varētu būt mans sapņu auto,» viņš saka.

«Tomēr amerikāniskā Tesla noteikti nav mans sapņu auto! Piedevām tas ir sarežģīts kompjūters, kuram dzīves laikā sāk rasties dažādas programmiskas problēmas,» atzīst autoinženieris. «Piemēram, tu aiztaisi ciet vienas durvis, otras tai pašā brīdī atveras. Un tamlīdzīgi. Ļoti bieži iznāk sastapties ar cilvēkiem, kas par elektriskajiem auto izsakās nicīgi - ka tie plīsīs un lūzīs, būs problēmas. Tad es vienmēr atbildu - kad tu brauc pa Rīgu, cik bieži redzēsi uzrakstu Autoserviss? Ar tiem ir pilna pilsēta. Un tas ir tāpēc, ka visi automobiļi ir jāapkopj. Visi. Tie plīst gan plānveidā, gan neplānoti. Visos laikos tā ir bijis, un tieši tas pats attiecas uz elektriskajiem. Atšķiras vien tas, ka problēmām ir jauna specifika. Tā ir sava laika iezīme. Automobilis jau pēc savas būtības ir remontējama un apkopjama tehniska vienība. Protams, ja kāds baigi grib, piekasīties jau var visam. Nu, ja tā gribas, tad piekasies tāpat dīzeļiem!»

Uz iebildi, ka elektromobiļi saņem daudz pamatotas kritikas par nespēju bez biežas uzlādes nobraukt lielus attālumus, K. Dambis atbild:

«Šis ir tas gadījums, kad cilvēki domā tikai līdz savam degungalam. Viņi vērtē elektrotransportu caur savu nepieciešamību. Vai elektriskā mašīna var atrisināt manu nepieciešamību vienreiz gadā aizbraukt uz kapusvētkiem? Ja nevar - tad ir slikts auto! Manuprāt, ir ļoti būtiski skatīties plašāk.

Piemēram, Tokija - tur ir pārapdzīvotība, piesārņojums, transporta problēmas, un tās risina elektriskais automobilis. Un tur nevienam nevajag to 300+ kilometru nobraukumu, ko varbūt vajag Aivaram vai Uldim Ogrē. Autoražotājs, izvēloties, kādas mašīnas ražot, ņem vērā vairākuma viedokli, nevis Ogres Aivara vai Ulda intereses, un risina pastāvošās problēmas. Ir būtiski raudzīties uz globālām problēmām un saprast savas problēmas kontekstā, un tad vērtēt, kas ir labs vai slikts.»