Īlons Masks jau sen ir gribējis ēst vācu autoražotāju pusdienas, taču neviens nedomāja, ka viņam pietiks nekaunības to darīt viņu pašu ēdnīcā, šādos salīdzinājumos medijs "Financial Times" komentē ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmuma "Tesla Motors" lēmumu jauno rūpnīcu bāzēt tieši Vācijā.

Pēc šī Ī. Maska paziņojuma Vācijas valdība pauda sajūsmu. Ekonomikas ministrs Pēteris Altmaiers pavēstīja, ka tas ir “vēl viens pierādījums tam, cik Vācija ir pievilcīga vieta automašīnu ražošanai” un tas ir “pagrieziena punkts” valsts ceļā uz elektromobilitāti. Savukārt, vietējais laikraksts "Frankfurter Allgemeine Zeitung" šo "Teslas" lēmumu nodēvējis par kara pieteikumu. 

Ī. Masks "izaicina Vācijas autoražotājus uz dueli tieši pie viņu pils vārtiem", komentējis Jans Burgards, "Berylls Strategy Advisors" partneris, kurš savulaik bijis "Audi" vadībā. "Viņš ir tiešām bezbailīgs," piebilst J. Burgards. 

Izskanējuši arī viedokļi, ka šis solis izcels Vācijas autoražotājus no pašapmierinātības stāvokļa. 

"Tesla" sniegusi maz informācijas par saviem plāniem, bet varas iestādes atklājušas, ka jaunā rūpnīca tiks būvēta Grūnheidē, nelielā pilsētā uz dienvidaustrumiem no Berlīnes, netālu no tās jaunās starptautiskās lidostas. "Tesla" arī paziņojusi, ka galvaspilsētā atvērs jaunu inženierzinātņu un dizaina centru.

Izskanējis gan arī pārsteigums par to, ka Ī. Masks kā atrašanās vietu izvēlējies Brandenburgu, Berlīnes apkaimē, kur nav automašīnu ražošanas tradīciju. 

«Berlīne rullē!» Ī. Masks sacīja, atklājot plānus par rūpnīcas būvniecības vietu. Un tam ir savs pamatojums, jo pilsēta kļuvusi par uz tehnoloģijām orientētu prātu magnētu. Tā, piemēram, tās jaunuzņēmumi šā gada pirmajā pusē jau spējuši piesaistīt 2 miljardus eiro.

Tradicionālajiem autoražotājiem liekot augstas likmes uz elektroauto, "Tesla" jau drīzumā Vācijā varētu saskarties ar asu konkurenci. VDA, kas ir galvenais Vācijas auto lobijs, vadītājs Bernhards Mattess akcentējis, ka vācu autoražotāji jau investē elektromobilitātē un “līdz 2023. gadam palielinās savu elektrisko modeļu klāstu pieckārši” līdz vairāk nekā 150. “Mēs nekautrējamies no konkurences - tieši otrādi,” teicis B. Mattess. 

Tā kā Vācija kļūst par galveno spēlētāju elektrisko transportlīdzekļu jomā, "Teslas" lēmumam ir jēga, jo uzņēmumam jāatrodas darbības epicentrā, saka eksperti.