2018.gadā pie galvenajiem autoceļiem Latvijā ir plānots izveidot 70 uzlādes stacijas, bet līdz 2021.gadam – vēl 80, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Projektu kūrē VAS Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD), īstenojot Eiropas Savienības fonda projektu «Elektrotransportlīdzekļu uzlādes infrastruktūras izveidošana». Uzlādes staciju uzstādīšanas vietas un izvietojums tiek noteikts, ņemot vērā vairākus kritērijus – attālumu starp stacijām, publisko vietu tuvumu, pieejamās elektropieslēguma jaudas u.c. Šogad iecerēts uzstādīt 70 uzlādes stacijas uz TEN-T ceļiem vai tiešā to tuvumā un lielākajās apdzīvotajās vietās.

DB uzrunātie eksperti atzīst, ka šis ir nozīmīgs infrastruktūras attīstības solis, bet tas nav pietiekams. «Līdz ar šādu punktu izveidi ar elektroautomobiļiem varēs ērti pārvietoties pa Latviju. Protams, tehnoloģijām attīstoties, būs jāiet laikam līdzi, šī brīža 50kw lādēšanas stacijas jāmaina pret jaudīgākām, jo tehnoloģijas arī attīstās un spēj elektromobili arvien īsākā laikā uzlādēt,» spiež Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs.

##Biznesa nav

CSDD statistikas dati liecina, ka Latvijā ir reģistrēti 332 elektroautomobiļi. Eksperti teic, ka jau tagad uzlādes infrastruktūras pietrūkst, bet šādu spēkratu īpašnieki tomēr atrod iespējas uzlādēt savu spēkratu akumulatorus mājsaimniecībās un darba vietās. Latvijā, salīdzinoši ar citām Eiropas Savienības dalībvalstīm, uzlādes punktu skaits ir mazs – 7,1 uz 100 tūkstošiem iedzīvotāju. Šajā rādītājā starp ES dalībvalstīm pirmo vietu ieņem Nīderlande ar 213,8 uzlādes vietām. «Veiksmīgai attīstībai infrastruktūras izbūves apjomiem ir jābūt nedaudz apsteidzošiem. Tas ir nepieciešams, lai cilvēki ierobežotu finanšu apstākļos izšķirtos par labu e-mobilitātes attīstībai, kas kopumā ir videi un efektivitātei labvēlīgāks risinājums par tradicionālajiem auto. Pietiekami intensīvi izmantojot šādas automašīnas, e-mobilitāte atmaksājas un pat sniedz ieguvumus,» ir pārliecināts AS Latvenergo izpētes un attīstības plānošanas inženieris Edijs Vesperis. Elektroautomobiļi ir tikai papildinājums pilsētas un piepilsētas elektrotransportam, kam būtu jāpārvadā lielākais pasažieru skaits, un to izmantošana ar nodrošinātām uzlādes iespējām ir ērta jau šobrīd. E. Vesperis prognozē, ka Latvijā pirmais elektroautomobiļu tūkstotis tiks sasniegts ap 2022. gadu. Elektromobilitātei kā energoefektīviem, gaisa un trokšņa piesārņojumu samazinošiem transporta risinājumiem ir ļoti liels potenciāls, nomainot šodien pilsētas vidi piesārņojošo transportu.

«Skaidrs, ka elektrotransporta līdzekļus uzlādēt, dzīvojot deviņu stāvu padomju laika mājā, iespējams nav, bet to ir iespējams izdarīt privātmāju īpašniekiem nakts laikā un veikt savas ikdienas gaitas uz darbu un atpakaļ pa sabiedriskā transporta joslām, kā arī izmantot bezmaksas stāvēšanas iespējas Rīgā pašvaldības apsaimniekotajās stāvvietās. Protams, pietrūkst lēno lādēšanas iespēju šajās stāvvietās un infrastruktūras dzīvokļu māju iekšpagalmos. Neviens neinvestēs infrastruktūrā, ja nav attiecīgu automobiļu,» spriež A. Kulbergs.

Visu rakstu Gaidāms elektrouzlādes tīkla attīstības grūdiens lasiet 19. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness.


Db.lv jau vēstījis, ka SIA e-Mobility network arī attīsta elektromobiļu uzlādes iekārtu tīklu. Par to lasi: 

Kā top? e-Mobility network elektromobiļu uzlādes stacijas
Elektromobiļi Latvijā: Pērkot lietotu mašīnu, jāuzmanās

Abonējiet, lai saņemtu laikrakstu ik dienu.