Jo vairāk ar to "grozīsieties" pilsētā, jo "saldāks" būs degvielas patēriņš. Tā ir galvenā pašuzlādes "Hyundai Kona hybrid" priekšrocība. 

Korejiešu "Hyundai" jeb precīzāk "Hyundai & KIA" alianse šobrīd ir viena no aktīvākajām t.s. zaļo modeļu ražotājām, kas strauji tuvojas japāņu "Toyota" modeļu hibridizācijas apmēriem. "Hyundai Kona hybrid" ir labs veids, kā, piemēram, ortodoksālajiem dīzeļmotoru faniem mainīt reliģisko piederību. "Hyundai Kona" un dīzeļmotoru cienītājiem cits nekas neatliks, jo "Kona" modelim turpmāk dīzeļmotori vairs netiks piedāvāti. Saprecinot iekšdedzes spēka agregātu ar elektromotoru, ir radīts atraktīvs un baudāms kokteilis, kas atsevišķās dzīves situācijās, piemēram, pilsētā, būs pat ievērojami ekonomiskāks par dīzeli. 

Kāpēc jāpērk 

Ja darba nedēļa saistīta ar pārvietošanos pilsētas vai tās apkārtnes robežās, tad "Hyundai Kona hybrid" ir perfekts sabiedrotais. Budžeta klases krosoveram ne par lielu, ne par mazu, turklāt krosovera virsbūvei ar augstāk sēdi, tālāk redzi konceptu lielāki riteņi un atbilstošs virsbūves attālums līdz ceļa virsmai ir lietas, kas noderēs ne tikai pilsētā, bet izbraucienā ārpus tās. 

20200611-1037-h7.jpg

Auto ļoti labi būs piemērots arī lauku videi. "Kona hybrid" ne tikai patiks vizināšanās pa grants seguma ceļiem, bet auto to darīs ļoti pārliecinoši un droši. Skaidrs, ka pie mazākas satiksmes intensitātes proporcionāli palielināsies degvielas patēriņš, jo hibrīdsistēmai ļoti patīk saraustīts jeb lielpilsētas braukšanas ritms ar blīvu satiksmi. Citiem vārdiem sakot, jo biežāk ar šo auto bremzēsiet, jo labāka būs degvielas ekonomija. Neatsverams "Hyundai Kona hybrid" ieguvums ir tā vispārējā funkcionalitāte, kas nav sliktāka salīdzinājumā ar parasto "Kona". 

Visi hibrīdsistēmas komponenti ir paslēpti "Hyundai Kona" konstrukcijā tā, lai tie nelaupītu ērtības nedz aizmugurē sēdošajiem pasažieriem, nedz arī bagāžas nodalījumam. Multimediju sistēma ar uzlabotu ekrāna izšķirtspēju un ātrdarbīgāku procesoru ir vēl viens vērtīgs ieguvums. "Kona hybrid" lietotājiem noteikti patiks, cik parocīgi ir lietot, konfigurēt un sakārtot pēc savas patikas radio, navigācijas u.c. funkcijas. 

Cena

Nav liela bēda, ka "Hyundai Kona hybrid" būs tikai priekšpiedziņas auto, toties tā cenu piedāvājums būs atbilstošs modeļa saturam un tā izmantošanas daudzveidībai. Nomināli "Hyundai Kona hybrid" ir tikai divi cenu piedāvājumi, proti, lētākajā "Comfort" aprīkojumā tas maksās, sākot no 24 990 eiro jeb tieši tikpat, cik pilnpiedziņas "Hyundai Kona" ar 177 ZS jaudīgu benzīnmotoru un septiņpakāpju DCT divsajūgu automātu. Turpretim "Hyundai Kona hybrid" ar "Style" pakotni, kam 16 collu riteņu vietā būs 18 collu zemprofilu veltņi un citi labumi, maksās, sākot no 28 990 eiro. 

Pēc pieredzes var teikt, ka iepazīšanās nolūkos pilnīgi pietiks ar "Comfort" versiju, jo šīs "Kona hybrid" aprīkojumā būs jau gandrīz viss, kas piedien mūsdienīgam auto. 

Tehnika 

Kas tad "Hyundai Kona hybrid" ir vēderā? Hibrīda piedziņa ir tāda pati kā jau labi zināmā "Hyundai IONIQ" hibrīda modelim, proti, "Kappa" 1,6 litru GDI, tiešās iesmidzināšanas benzīna četru cilindru motors tandēmā ar elektromotoru un sešpakāpju dubultā sajūga automātisko transmisiju. Šī komanda summāri nodrošina 141 ZS lielu jaudu un 265 Nm griezi, kas ikdienas lietošanai ir vairāk nekā nepieciešams. Iekšdedzes motora jauda ir 105 ZS, bet pastāvīgā magnēta elektromotors nodrošina 43,5 ZS (32 kW) lielu jaudu. Kompaktais litija jonu polimēra akumulators ir gan jaudīgs, gan drošs. Tā ietilpība ir 1,56 kilovatstundas. 

20200611-1039-h15.jpg

Lieliski uzlādes un izlādes rādītāji optimizē augsta sprieguma akumulatora jaudu un enerģijas atgūšanu. Pats galvenais, ka pilotam nav jālauza galva, ko dara tehnika. Ikdienas lietošana ir identiska tai, kāda tā ir, lietojot parasto iekšdedzes motoru. Tehnika visu izdarīs pilota vietā. Gadījumā, ja arī atgadīsies kaut kas neparedzēts, pircēja sirdi sildīs "Hyundai" septiņu gadu garantija bez nobraukuma ierobežojuma. 

Loģiski, ka līdz ar hibrīdsistēmu sastāvdaļu integrēšanu "Kona hybrid" konstrukcijā auto ir nedaudz uzaudzējis lieko svaru, taču gaitā to nevarēs just. Svara un jaudas attiecība ir lieliska. Auto demonstrē vieglu un rotaļīgu gaitu. Lielisku artavu šajā uzdevumā pilda sešpakāpju DCT automāts, kas, pieliekot maksimālas pūles, centīsies, lai paātrinājums būtu līgans un patīkams. Protams, tas ne vienmēr izdosies par visiem 100%, bet noteikti ievērojami labāk nekā citu ražotāju hibrīdmodeļu analogiem, kuriem hibrīdsistēma ir sapārota ar variatora tipa automātiskajām pārnesumkārbām. 

Verdikts 

Gudra un mūsdienīga alternatīva "Hyundai Kona" dīzeļversijai. Pilsētā spēs uzrādīt lielisku degvielas patēriņu, kas pie atbilstošiem nosacījumiem var palīst zem pieciem litriem.

Foto avots: netcarshow.com