No 2022.gada maija jauniem automobiļiem
Eiropā būs jābūt aprīkotiem ar tādām drošības tehnoloģijām kā «gudrā
ātruma pielāgošana», būs jāuzlabo avārijas bremzēšanas sistēma un
jāievieš «melnās kastes», - šādas izmaiņas iecerējis Eiropas Parlaments
(EP).
Kā informēja EP birojs Latvijā, eiroparlamentārieši
16.aprīlī balsos par likumu, kas paredz vieglos automobiļus,
mikroautobusus, kravas automašīnas un autobusus aprīkot ar drošības
sistēmām, lai tā samazinātu ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo
skaitu. Par likumu jau panākta neformāla vienošanās ar ES dalībvalstu
ministriem.
Viena no obligāti ieviešamajām tehnoloģijām būs «Inteliģentā ātruma
pielāgošana» (ISA), kas saskaņā ar aplēsēm varot par 20% samazināt ceļu
satiksmes negadījumos bojāgājušo skaitu. ISA, iegūstot informāciju no
ceļazīmēm un kartēm, brīdina autovadītāju par atļautā braukšanas ātruma
pārsniegšanu. Šī sistēma automātiski neierobežo ātrumu un autovadītājs
to var izslēgt.
Jaunajos auto būs jāievieš arī uzlabota avārijas bremzēšanas sistēma,
uzlabota brīdināšanas sistēma par novērstu vadītāja uzmanību, avārijas
joslas saglabāšanas sistēma, atpakaļgaitas kontrolsistēma, alkometriskas
autobloķēšanas uzstādīšanas atvieglošana, avārijas bremzēšanas signāls
un datu reģistrators jeb «melnā kaste». Virkne šo tehnoloģiju jau
pašlaik ir jaunās automašīnās, bet daļa no tām ir jāiegādājas kā
papildaprīkojums.
2018.gadā uz Eiropas Savienības ceļiem gāja bojā aptuveni 25 000
cilvēku, bet vēl ap 135 000 tika nopietni ievainoti, liecina Eiropas
Komisijas apkopotā informācija.