Ar katru nākamo sezonu strauji samazinās pircēju interese par radžotajām riepām, atzīst specializētie riepu servisa centri

Tā vietā priekšroka tiek dota Skandināvijas tipa mīkstajām vai pat Eiropas tipa ziemas riepām.

Laika apstākļi ir tie, kas nosaka pircēju izvēli, turklāt jaunākie mīkstā sastāva bezradžu riepu modeļi jau vairs daudz neatpaliek no radžoto riepu snieguma. «Jaunākie ziemas riepu salīdzinošie testi apliecina, ka bezradžu riepas zaudē tikai uz ledus, savukārt uz irdena vai sablietēta sniega, nerunājot par slapju sniegu vai slapju asfaltu, ir pat ievērojami labākas par radžotajām,» tā DB teic Autoriepu nama direktors Oskars Krampāns. Sava kolēģa teiktajam pievienojas Latakko pārdošanas kvalitātes vadītājs Gints Garuts, atklājot, ka mīkstā gumijas sastāva riepas šobrīd ir kompānijas Latakko ejošākā prece. «Tas, protams, attiecas uz to pircēju auditoriju, kas necenšas nopirkt pēc iespējas lētāku riepu modeli un likuma ietvaros ar to braukt visu gadu. Tie ir autoīpašnieki, kas rūpējas ne tikai par savu, bet apkārtējo drošību. Tie ir pircēji, kas ir rūpīgi izpētījuši produktu klāstu un zina, kāpēc viņiem ir nepieciešams tieši šāds riepu modelis, saprot, ka tas maksā vairāk. Viņi apzinās, ka šis ieguldījums ir viņu pašu drošībā,» tā viņš.

Autoriepu nama direktors neslēpj, ka viņa pircēji kartotēkā starp mīkstā un cietāka sastāva ziemas riepām aizvien vairāk jau sāk uzticēties riepām, ar kādām pārsvarā brauc Rietumeiropā. Abos gadījumos pircēji ļoti rūpīgi vērtē un analizē savus braukšanas maršrutus un cenšas izvēlēties ideālāko risinājumu gan pēc cenas, gan pēc snieguma. Kas attiecas uz radžoto riepu lietotājiem, tad riepām bez radzēm ir padevušies pat kaislīgākie un uzticīgākie radžoto produktu lietotāji. Protams, klienti no Ziemeļvidzemes vai tām vietām Latvijā, kur ziemas joprojām ir ar sniegu un ledu, turpina uzticēties riepām ar radzēm. «Rīgā šādu pircēju ir patiešām maz, ja nu vienīgi jaunie vīri, kuri savām sievām ir nule kā nopirkuši jaunu auto, drošs paliek drošs, pirmajā gadā izvēlas auto aprīkot ar radžotām riepām,» ar nelielu ironiju stāsta Autoriepu nama direktors.

Jaunumu šogad ir gana daudz. Piemēram, somu Nokian šosezon pilnībā ir atjaunojis savu ziemas riepu produktu klāstu, kurā var atrast gan radžoto Nokian Hakkapeliitta Nr.9, gan mīkstā sastāva Hakkapeliitta R3, kā arī krosoveriem un SUV paredzēto WR SUV4. Somu riepu ražotāja produkti jau tā ir bijuši dārgākie tirgū, bet jaunie produkti būs vēl dārgāki.

Visu rakstu Radžotās riepas strauji zaudē savu nozīmi lasiet 16. oktobra laikrakstā Dienas Bizness. Pērc un lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!