Škoda Octavia Combi ar ekobraucēja gēniem

Auto
2020. gada 25. septembris 11:13

"Škoda Octavia Combi" universāls ir saimniecisks visos griezumos. Plašs, moderni aprīkots un superekonomisks. Pilnīgai laimei pietrūkst noslīpētākas gaitas īpašību.

"Octavia Combi" vienmēr ir pievilinājusi ar salona plašumu. Pasažieriem ir ērti, un arī līdzpaņemtajām somām būs daudz vietas. Vienīgais trūkums, ka, atgāžot otrās sēdekļu rindas krēslus, bagāžas telpā izveidojas neliels pakāpiens. Jaunais "Combi" ir izaudzis vēl par 2 centimetriem garāks. Pildījums ar visa veida drošības asistentiem un palīgiem ir vairāk nekā uzteicams. Auto brīdinās gan par to, ka neesat pienācīgi satvēris stūri, gan arī par to, ka sānu logu vajadzētu aizvērt, jo tas neveicina ekonomisku braukšanu. Digitālais vadības panelis ar jaunā dizaina stūri arī atbilst jaunākajiem automodes standartiem. Viss glīti un ergonomiski. Vienīgais - gaisa ventilācijas lūkas monitora dēļ, kas ērti iekārtojies uz vadības paneļa augšējās malas, ir "nobraukušas" uz leju. Garāka auguma pilotam labās kājas ceļgals bieži atdursies pret ventilācijas lūkas korpusu. Tiesa, nedaudz upurējot ideālo sēdpozīciju, to visu var ātri labot, pabīdot krēslu nedaudz uz aizmuguri.

Ekobraukšanas meistars

150 ZS divu litru dīzelis komplektā ar DSG transmisiju lieliski piestāv "Octavia Combi" dabai. Sprigans un brauktgribošs motors, turklāt patērēs tikai gaisu. Nu labi, nedaudz arī dīzeļdegvielas. Tā ir ļoti patīkama sajūta, ka, ar "Octavia Combi" nobraucot pat vairāk nekā 200 kilometru, degvielas tvertnes mērīšanas bultiņa nebūs pat sakustējusies. Ārpus pilsētas "Octavia Combi" iztiks tikai ar 3,8 litriem uz 100 km, turklāt, kas ir ļoti zīmīgi, neatkarīgi no tā, vai būsiet aktivizējuši "Eco" vai "Sport" režīmu. Dižu atšķirību starp režīmiem nav, ja nu vienīgi "Sport" režīmā kārba nervozāk pārslēdzas un motoram šķietami tiek turēti augstāki apgriezieni. Labāk pat palikt pie "Eco" režīma, jo tad pārnesumkārba darbosies maigāk un plūdenāk.

Balstiekārtas darbs vēl ir jānoslīpē

Tiktāl viss ir burvīgi un iedvesmojoši, toties, kas attiecas uz braukšanas manierēm, tad šajā disciplīnā "Octavia Combi" pagaidām nav tik nevainojama. Balstiekārtas regulējums ir lielisks uz gluda asfalta, bet tur, kur sākas nelīdzenumi vai grantēts zemes ceļš, "Octavia Combi" piekare apjūk. Īpaši automašīnas purngals kļūst pārlieku "vaļīgs" un nesavākts. Līdz ar to ārpus gludiem ceļiem pazūd pārliecība par drošību taisnvirzienā. Balstiekārtai pietrūkst viendabīgas un paredzamas reakcijas uz ceļa negludumiem, respektīvi, prognozējamas rīcības, kas stiprinātu braukšanas drošību arī uz grants seguma ceļiem. Šajā virzienā "Škodas" inženieriem vajadzētu vēl pastrādāt. Bez tam par ļaunu nenāktu izskaust senseno "Volkswagen" grupas niķi ar bākas klunkšķēšanu, proti, brīdī, kad degvielas tvertnes degvielas līmenis ir nokrities vismaz par trešdaļu, no aizmugures labi dzirdamas skaņas. Ar skaņas izolāciju mūsdienās grēko teju visi autoražotāji, un arī "Octavia" nebūs izņēmums. Taupības nolūkos ražotāji ekonomē, kur var, tāpēc arī virsbūves karkass un "čaumaliņa" kļūst arvien plānāka, attiecīgi arī trokšņi no "Octavia" apakšas ir gana dzirdami, jo īpaši tad, kad zem riteņiem būs raupjāks asfalts. 

Visādi citādi "Škoda Octavia Combi" ar divu litru dīzeli un DSG, kas pasniegta "Elegance" aprīkojumā, ir teicams auto gan darbam, gan ģimenei. Arī papildu 900 eiro ieguldījums pret "Škoda Octavia" liftbeku ir lietderīgs ieguldījums. Universālis ir ar plašāku salonu, garāks un arī subjektīvi izskatīgāks par liftbeka virsbūvi.