Volkswagen bijis labs gads

Auto
2020. gada 21. janvāris 13:18

Auto ražotāji paredz strauju elektrisko automobiļu ienākšanu Baltijas tirgū. Ja 2019.gadā no "Volkswagen" piegādātajiem automobiļiem Baltijā tikai 1% bijuši elektroauto, tad 2020.gadā tie varētu būt jau 6%. Savukārt, spriežot pēc šobrīd visā Eiropā vērojamām tendencēm, 2021.gadā šis apjoms varētu sasniegt pat 42%.

Šādas nākotnes perspektīvas tika iezīmētas "Moller Baltic Import" rīkotajā preses pasākumā. 

Lai panāktu šādu izaugsmi, "Volkswagen" šogad tirgu iepazīstinās ar vairākiem jauniem auto modeļiem un to elektriskajām versijām. Pavasara sākumā tirgū nonāks pilnībā digitāls un arī ar hibrīda dzinēju aprīkots "Golf 8", kuram vasaras vidū sekos elektriskais "ID.3". Rudenī Baltijā būs pieejams atjaunotais "Arteon", tostarp jaunā "Shooting Brake" versija, kurai sekos pieprasītākā "Volkswagen" apvidus automobiļa - "Tiguan" - uzlabotā versija. "Volkswagen" gadu noslēgs ar pirmā pilnībā elektriskā apvidus automobiļa "ID. SUVe" un "Golf 8 Variant" tirdzniecības uzsākšanu.

"Volkswagen" zīmola vadītājs Baltijas valstīs Justas Nekrošius uzsvēra, ka Baltijas reģionā autobraucēji esot gatavi spert soli pretī elektrifikācijai un jauno modeļu ienākšana tirgū pavērs jaunas iespējas pircējiem. 

Viņš arī pauda, ka aizvadītais gads "Volkswagen" kopumā bijis bagāts ar dažādiem rekordiem. 

Par spīti stagnācijai pasaules auto tirgū, "Volkswagen" saražoto un piegādāto automobiļu skaits 2019. gadā jau otro gadu pēc kārtas, raugoties pasaules mērogā, turpinājis augt - salīdzinot ar 2018. gadu, reģistrēts pieaugums par 0,5%. Baltijā zīmols piedzīvojis 7% tirgus izaugsmi ar piegādātiem 8262 auto, no kuriem 2499 piegādāti Latvijā. Latvijā pārstāvēto auto zīmolu vidū "Volkswagen" ieņēmis otro vietu ar 15,4% lielu tirgus daļu. 

Dažādos pasaules reģionos zīmola rādītāji bijuši atšķirīgi - Ziemeļamerikā piedzīvots pārdošanas apjomu kritums par 1,6% un Centrāleiropā un Austrumeiropā kritums par 0,4%. Kopumā pasaulē 2019.gadā "Volkswagen" piegādājis vairāk nekā 6,2 miljonus auto un ieņēmis pirmo vietu starp autoražotājiem. 

Tāpat ražotājs Baltijā piegādājis 2709 komerctransporta vienības, informēja "Volkswagen" komerctransporta zīmola vadītājs Baltijas valstīs Māris Zoltners. Salīdzinot ar 2018.gadu, piedzīvota 9% izaugsme. 

Pieprasītākie "Volkswagen" modeļi Baltijā 2019.gadā bijuši "Tiguan" (26% no piegādātajiem auto), "Golf" (25%) un "Passat" (20%). Savukārt pieprasītākie komerctransporta modeļi bijuši "Caddy" (33%), "Crafter" (28%) un T modeļi (24%) – "Transporter", "Caravelle" un "Multivan", informēja pārstāvji.

2019.gadā "Volkswagen" zīmolu globālā līmenī skāra arī vizuālas pārmaiņas, un norāda zīmola vadītājs Baltijas valstīs  - "Volkswagen" tagad pie patērētājiem ieradīsies daudz košākā veidā. Tai pat laikā tas ir arī izaicinājums uzņēmumam, jo vairāk nekā 70 tūkstošus zīmola pārstāvniecību gaida logo nomaiņa, tai skaitā Baltijas valstīs. 

"Volkswagen", "Audi" un "Volkswagen" komerctransporta zīmolu oficiālā izplatītāja "Moller Baltic Import" izpilddirektore Ilze Grase-Ķibilde informēja, ka uzņēmumam aizvadīts veiksmīgākais gads kopš 2011.gada. "Moller Baltic Import" 2019.gadā piegādāja 12 tūkstošus automobiļu un sasniedza 300 miljonu eiro apgrozījumu. 

2020.gada plānos ietilpst jauna centra atvēršana Kuresārē, Igaunijā, uzņēmuma platformas tālāka digitalizācija, kā arī darbs pie elektrifikācijas. Katrā "Moller Baltic Import" pārstāvniecības vietā šogad tiks uzstādītas DC un AC uzlādes stacijas, kas pieejamas katram garāmbraucējam. Izplatītājs apņēmies kļūt par vienu no nepieciešamās elektroauto infrastruktūras attīstītājiem Baltijā.