Satiksmes ministrijas sagatavotais rīkojuma projekts «Par Salacgrīvas ostas un priekšostas pārbūvi» nodrošinās ostas konkurētspējas palielināšanos un stabilizēs ekonomisko situāciju, kā arī radīs priekšrocības veiksmīgai ostas attīstībai nākotnē, informē Satiksmes ministrija.

Salacgrīvas ostas un priekšostas pārbūve sekmēs kravu pārkraušanas apjomus, galvenokārt, apaļkoksnes, šķeldas, keramzīta un granīta šķembu kravu veidiem un veicinās ostas kuģošanas drošību, jo pašreizējās hidrotehniskās būves ir fiziski nolietojušās un pilnvērtīgi nepilda tām paredzētās funkcijas, tādejādi ierobežojot ostā ienākošu kuģu pārvietošanos un turpmāku apkalpošanu.

Rīkojums atļauj veikt Salacgrīvas ostas un priekšostas pārbūvi – ostas akvatorijas padziļināšanu līdz mīnus septiņu metru atzīmei, jaunu sauszemes teritoriju būvēšanu uz ziemeļiem no Ziemeļu mola un uz dienvidiem no pašreizējā Dienvidu mola, jauna Dienvidu mola izbūvi, divu piestātņu izbūvi un krasta stiprinājumu izbūvi.

Pārbūve nodrošinās Salacgrīvas ostas konkurētspējas palielināšanos, ostas ekonomiskā stāvokļa stabilizāciju, kā arī radīs priekšnoteikumus veiksmīgai ostas attīstībai nākotnē. Tiks iegūti divi jauni ostas izaugsmei nepieciešami moli – Ziemeļu mols, ko pārbūvēs, un Dienvidu mols, kas projekta ievaros būs jaunizbūvēts, nojaucot esošo molu. Pārbūves ietvaros tiks padziļināts un paplašināts kuģu kanāls un akvatorija ar apgriešanās laukumu priekšostas akvatorijā, kas nākotnē dos iespēju izbūvēt divas papildu piestātnes ar tām piegulošiem kravu laukumiem, paplašinot sauszemes teritoriju priekšostas zonā nojauktā Dienvidu mola vietā un līdzšinējā seklajā piekrastē aiz Ziemeļu mola. Turklāt pēc pārbūves ostas saimnieciskā darbība tiks atvirzīta no dzīvojamā sektora.

Salacgrīvas ostas un priekšostas pārbūve atbilst Latvijas ostu attīstības programmā (2014.–2020.) un Salacgrīvas ostas attīstības programmā (2015.–2025.) izvirzītajiem mērķiem.