Ar mērķi Rīgas brīvostu attīstīt par "gudrās" loģistikas centru ar augstas pievienotās vērtības pakalpojumiem un ražotnēm, tajā tiek pulcēti uzņēmumi, kas pasūtītājus visā pasaulē nodrošina ar augstas pievienotās vērības un augsto tehnoloģiju produktiem. 

Viens no šādiem uzņēmumiem ir SIA “Anytec Productions”, kas ostas teritorijā, Bolderājā, ražo pasaulē pieprasītas, premium klases alumīnija laivas. Uzņēmuma cehos katru gadu tiek saražots ap 250 laivu vienību. Lielākais noieta tirgus - Zviedrija un Skandināvijas valstis, bet Rīgā ražotās laivas var sastapt arī Panamā, Taizemē un citās valstīs. Pēdējos gados aizvien vairāk laivu tiek eksportēts uz Krieviju.

SIA “Anytec Productions” ražotnē top vairāku zīmolu laivas, taču galvenais uzsvars ir likts uz “Anytec” zīmola kuteriem. Lielākie un ekskluzīvākie modeļi ir 12 metrus gari un aprīkoti ar četriem 400 z/s motoriem.  “Kvalitātes un veiktspējas ziņā šīs laivas var salīdzināt ar ekskluzīviem auto. Uzņēmuma “Anytec” mērķis ir tiekties uz pasaulē labāko alumīnija laivu ražošanu, ” saka SIA “Anytec Productions” ražošanas vadītājs Edmunds Krastiņš. 

“Mūsu ražotnē laivas ražojam individuāli katram pasūtītājam. Tās top no ražotnē ienākošām alumīnija loksnēm, līdz pilnīgi aprīkotai laivai. Laivas korpusa ražošana, interjera ierīkošana, aprīkošana ar elektroniku un elektrību – viss notiek šeit,” stāsta uzņēmuma pārstāvis.

SIA “Anytec Productions” darbību Bolderājā uzsāka 2004. gadā, kad Zviedrijas kompānija “Anytec” laivu ražošanu pilnībā pārcēla uz Rīgu.  Sākotnēji Rīgā bija tikai kvalitatīva un izmaksu ziņā konkurētspējīga ražotne, kurā tapa Zviedrijā, Somijā un Nīderlandē projektētās laivas. Taču šobrīd uzņēmumā tiek ražoti nu jau divi laivu modeļi, kurus pilnībā ir izstrādājuši Latvijas dizaineri. 

“Mēs paši ar Latvijas konstruktoriem pilnībā izstrādājām šo laivu dizainu un konstrukciju, “ piebilst ražošanas vadītājs.  

“Tie ārvalstu kapitāla uzņēmumi – vācu, dāņu, zviedru uzņēmumi, kas savulaik ienāca Latvijā, lai optimizētu izmaksas, turpina attīstīties un pamazām pārceļ uz Latviju ne tikai darbietilpīgus procesus, bet daudzos gadījumos pārnes arī pētījumu sadaļu un produktu izstrādes komponenti,” komentē Mašīnbūves un metālapstrādes rūpniecības asociācijas valdes priekšsēdētājs Toms Grīnfelds.