Lietuvas uzņēmums AUGA group ar papildu akciju emisiju plāno piesaistīt finansējumu bioloģiskās lauksaimniecības attīstībai. Ņemot vērā patēriņa tendences, paredzams, ka kompāniju nākotnē sagaida izaugsme, uzskata tās lielākais akcionārs Kestutis Juščius (Kęstutis Juščius).

Lietuvas uzņēmums AUGA group patlaban ir viens no lielākajiem vertikāli integrētajiem bioloģiskās pārtikas uzņēmumiem Eiropā, kas apstrādā aptuveni 38 tūkstošus hektāru zemes, no kuriem bioloģiskais sertifikāts piešķirts 33 tūkstošiem hektāru zemes. Ņemot vērā pieprasījuma tendences, paredzams, ka kompāniju nākotnē sagaida izaugsme, prognozē K Juščius. «20 gadus esmu attīstījis vienu no Baltijas un Eiropas lielākajām sēņu audzēšanas kompānijām Baltic Champs. Vērojot patērētāju tendences, secinājām, ka patlaban patērētāji aizvien vairāk izvēlas veselīgāku pārtiku, piekopj veselīgāku dzīvesveidu, dod priekšroku sportam. Visā pasaulē cilvēki vēlas lietot veselīgāku un ekoloģiskāku pārtiku, kas rezultējies ar to, ka gan Eiropa, gan ASV šobrīd ir divi pasaules lielākie bioloģiskās pārtikas tirgi, un šī segmenta pārtikas patēriņš desmit gadu laikā ir audzis trīs reižu,» stāsta lielākais uzņēmuma akcionārs. 2014. gadā uzņēmums UAB Baltic Champs apvienojās ar AB Agrowill Group, un 2015. gadā Agrowill Group AB pieņēma lēmumu pāriet uz bioloģisko lauksaimniecību, sākot sertifikācijas procesu, kā rezultātā 2016.gadā AB Agrowill Group iepazīstināja ar jauno AUGA bioloģiskās pārtikas līniju un nomainīja nosaukumu uz AUGA group.

Raksturojot pašreizējās tendences tirgū, K. Juščius uzsver, ka patērētāji ir dažādi, un daļa aizvien iegādājas tikai vislētāko pārtiku, taču, augot iedzīvotāju ienākumiem un labklājības līmenim, aizvien vairāk pircēju priekšroku dod veselīgākai pārtikai, atvēlot tai vairāk naudas. «Patlaban Rietumeiropā un Baltijas valstīs būtiski atšķiras izdevumu īpatsvars, ko iedzīvotāji tērē pārtikai. Rietumeiropas valstīs tas ir 12-14% no mājsaimniecības ienākumiem, savukārt Baltijas reģionā tas ir ievērojami lielāks. Tajā pašā laikā iedzīvotāju labklājība uzlabojas, tādēļ arī mūsu reģionā aug pieprasījums pēc bioloģiskās pārtikas, un prognozējams, ka šāda tendence nākotnē turpināsies,» viņš lēš.

Visu rakstu No lauka līdz patērētājam iespējams izlasīt trešdienas, 15.augusta, laikrakstā Dienas Bizness!