Mušļu un putru ražotāja SIA Felici (zīmols Graci) arī šogad piedāvā Ziemassvētku musli. Tāds tiek ražots jau vairākus gadus, tomēr šogad ir pilnveidots sastāvs un - līdz ar jaunās ražotnes atvēršanu – produktam ir arī jauns iepakojums un dizains. Iepakojuma dizains gan sniedzis jaunu mācību uzņēmumam, biznesa portālam db.lv pastāstīja Graci idejas autore un vadītāja Alise Balgalve. 

Viņa stāsta, ka Ziemassvētku muslis ir ikgadējs produkts, ko klienti gaida. Par to sāk interesēties jau rudenī. Katru gadu svētku produkta pārdošanas apjoms pieaug. Plānots, ka šogad veikalu plauktos muslis varētu būt līdz janvārim.

«Ziemeļeiropas cilvēkam Ziemassvētki saistās ar upenēm, āboliem, dzērvenēm – vietējām dabas veltēm. Tie ir svētki, kas smaržo pēc kanēļa, kardamona un muskatrieksta. Vēlējāmies radīt produktu, kas gan sastāva, gan dizaina ziņā atbilst ziemeļnieku izjūtai par Ziemassvētkiem,» skaidro A. Balgalve. «Dizainu uzticam latviešu dizaineriem, tā autori ir SIA Diena Pirms Jāņu Nakts (DPJN) dizainere Aija Matuzele un dizaina aģentūras vadītājs Kārlis Krieķis,» viņa stāsta. 

Lielākoties produkts tiek pārdots Latvijā un Igaunijā, bet šogad uzņēmums to eksportē arī uz Čehiju. 

«Iesakām ņemt vērā gan kultūras, gan reliģiskos faktorus un aicinām citus ražotājus būt uzmanīgiem, izgatavojot svētku produktus – mūsu musulmaņu sadarbības partneri neapstiprināja produktu viena iemesla dēļ – uz iepakojuma fonā redzama baznīca,» pieredzē dalās uzņēmuma vadītāja.

Produkta izstrādes izmaksas ir konfidenciālas. Jauns produkts uzņēmumā top vismaz 12 mēnešus un izmaksās ietilpst pētījumi, analīzes laboratorijās, darbs ar fokusa grupām, iepakojuma dizaina un ražošanas izmaksas.