Ap Ziemassvētkiem SIA "Madonas uguns siers" cer piedāvāt patērētājiem pirmo produkciju.

"Siers vienmēr ir bijis lielā cieņā. Reti kurš no mums savu ikdienu un it īpaši svētkus var iedomāties bez siera. Veicot tirgus izpēti, sapratām, ka tā ir nozare, kas ik gadu turpina pieaugt ne tikai Latvijā, bet arī Eiropā un visā pasaulē – tā nu radās doma radīt pašiem savu "Madonas uguns sieru". Tas savu īsto raksturu atklāj grilētā veidā un tā pasniegšanai ir īpašs rituāls," biznesa portālam db.lv stāsta Lāsma Adamoviča, SIA "Madonas uguns siers" līdzīpašniece.

Šis esot brīdis, kad var teikt – ir atrasta sava īstā siera recepte un ap Ziemassvētkiem uzņēmums cer patērētājiem piedāvāt pirmo "Madonas uguns sieru". Viņa teic, ka jau šobrīd interese par uzņēmuma produktu esot milzīga un tā vien šķiet, ka pirmā partija būs pārdota pirms siers nokļūs tirdzniecības vietās.

Vaicāta, kā attīstās siera kategorija, L. Adamoviča norāda, ka siera tirgus Latvijā ik gadu pieaug un turpina saglabāt šo tendenci – pieaug gan kopējais saražotā siera apjoms, gan nogatavinātā siera daudzums. 

"Siera tirgus attīstību nosaka lielie spēlētāji -  AS "Preiļu Siers", AS "Latvijas Piens", AS "Limbažu siers", AS "Cesvaines piens" un AS "Smiltenes piens", kas ir ļoti daudz ieguldījuši siera nozares attīstībā, investējot iekārtās, radot jaunus produktus un attīstot eksportu, kas ir vairāk nekā 50% no kopējā Latvijā saražotā siera. 

Ir arī daudz zemnieku saimniecību un mazo siera darītāju, kas piedāvā savus produktus ne tik nopietnos apmēros. Konkurence ir un tāpēc, izstrādājot "Madonas uguns siera" koncepciju, plānojam nevis "apēst" esošo sieru pārdošanas apjomus, bet palielināt kopējo siera tirgu un patēriņu. Siera kultūra un izpratne par šī produkta daudzveidību kļūst arvien plašāka, cilvēki meklē jaunus veidus, kā bagātināt savu siera baudīšanas pieredzi. Piedāvāsim sieru ar īpašo pasniegšanas rituālu un tieši šāda Latvijas un Baltijas tirgū nav," viņa teic.

Doma par siera ražotni bijusi jau vairākus gadus, bet nopietni pie tās sākts strādāt pagājušajā gadā, iespaidojoties no Šveices Alpu siera darītāju īpaši grilēšanai paredzētajiem sieriem. "Sapratām, ka tie ir izcili gardi un ka, iespējams, šāda veida siers būtu interesants arī mūsu patērētājiem. Tad arī sākām vārīt pirmos siera paraugus, eksperimentēt ar garšām, sastāvdaļām, līdz panācām mūsu individuālo un unikālo garšu. "Madonas uguns siers" ir apvienojis Eiropas un ASV labāko sieru pieredzi ar augstākās kvalitātes vietējo pienu," uzsver L. Adamoviča.

Viņa atzīst, ka eksperimenti ar garšas niansēm, sastāvu un noturību bijuši ilgi un lepojas ar sasniegto. "Tas ir "premium" klases siers, kas tiek ražots pēc īpašas receptes, ievērojot kvalitātes standartus. Tam ir izsmalcināts aromāts, patīkami maiga garšu, bet izteikts raksturs – gardēži un siera lietpratēji noteikti novērtēs," uzskata L. Adamoviča.

Uzņēmums ir iestājies Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras Madonas biznesa inkubatorā. "Tas mums ir neatsverams atspēriens biznesa uzsākšanai. Mums ir iespēja izmantot inkubatora biroja telpas, tehniku, organizēt tikšanās, ir pieejami dažādi noderīgi vebināri. Viens no visbūtiskākajiem ir finansiālais atbalsts – pateicoties tam mēs varam atļauties nomāt ļoti labas un siera ražošanai piemērotas telpas Madonā. Jūnijā plānojam pārvākties un iekārtot atbilstoši mūsu vajadzībām, lai jūlijā jau varētu sākt ražošanas procesu lielākos apjomos," teic L. Adamoviča.

Tuvākajos nākotnes plānos ir nostabilizēt pozīcijas "premium" siera segmentā Latvijā. Papildu tam ir atrasts noiets eksporta tirgos. Vispirms tās būšot kaimiņvalstis, pēc tam iecerēts lūkoties uz citām valstīm. "Mēs liekam ļoti lielu uzsvaru uz produkta kvalitāti, garšu, tirdzniecības un mārketinga stratēģiju, noformējumu, lai "Madonas uguns siers" kļūtu par iemīļotu gardumu ne tikai Latvijā, bet iekarotu arī citu valstu gardēžu sirdis," teic L. Adamoviča.

SIA "Madonas uguns siers" dibināts šogad. "Uzņēmums ir jauns un darbā ir pieņemts viens darbinieks, recepšu izstrādei un vārīšanai mēs piesaistām ekspertus. Esam piesaistījuši arī ārzemju speciālistus, kuri jau jūnijā - cerams - varēs beidzot pie mums ierasties, jo Covid-19 situācija to ir mazliet iekavējusi. Gada laikā plānojam pieņemt darbā vismaz piecus darbiniekus," saka uzņēmēja. Līdz šim projektā ieguldīti privātie līdzekļi, zināšanas un laiks, tomēr, lai viss izdotos kā iecerēts, plānots piesaistīt "Altum" piedāvātās finanšu iespējas. Sākotnējie ieguldījumi, ieskaitot aizņēmumus, veidos aptuveni simts tūkstošus eiro.