Ziemas sezonā viesnīcām un restorāniem, it īpaši tiem, kas atrodas ārpus Rīgas, apmeklētāju skaits būtiski sarūk; lai izdzīvotu, meklē dažādas «odziņas».

Pārlaist gada aukstākos mēnešus viesmīlības uzņēmumiem galvenokārt palīdz uzkrājumi no vasarā gūtajiem ienākumiem, izbraukuma banketi un korporatīvo pasākumu apkalpošana. Ar mērķi piesaistīt klientus tiek rīkoti dažādi pasākumi un akcijas, piedāvāti izdevīgāki nosacījumi un ieviesti ziemas akcenti ēdienkartēs. Tajās Latvijas pilsētās, kurās parasti ir biezākā sniega kārta, piemēram, Alūksnē, viesnīcām un ēdināšanas uzņēmumiem ziema sola viesu – slēpošanas entuziastu – pieplūdumu.

«Strādājam tā, lai arī ziemas sezonā klienti būtu,» saka grilbāra Lighthouse īpašnieks Raitis Bērziņš. Viņš lēš, ka teju puse restorānu, kas atrodas Jūrmalā, Jomas ielā, beidzoties aktīvajai sezonai, tiek aizvērti. «Lighthause strādā visu gadu, mums ir stabils pastāvīgo klientu loks un, pateicoties viņiem, ar katru gadu sokas arvien labāk,» viņš apgalvo. Veiksmīgās darbības pamatā ir mērķtiecīgas mārketinga aktivitātes, gan izmantojot sociālos tīklus, gan piedāvājot lojalitātes kartes, gan pozicionējot Lighthouse kā bērniem draudzīgu restorānu, kurā ir speciāla ēdienkarte bērniem un mazuļu pārtinamie galdi. Grilbārs darbojas jau vairāk nekā desmit gadus, pirms vairākiem gadiem investēts renovācijā, lai varētu sabīdīt stikla sienas un komfortabli strādāt arī vēsos laika apstākļos. Gada tumšākajās dienās tiek iekurti kamīni un uz galdiņiem omulībai novietotas sveces.

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

R. Bērziņš stāsta, ka uzņēmums sadarbojas ar Jūrmalas pilsētas domi un Tūrisma informācijas centru, lai iekļautos aktivitātēs, kuras ziemas sezonā tiek rīkotas pilsētā. Šobrīd tiek izvērtēta iespēja īpaši izgaismot grilbāru no ārpuses, turklāt dome šādam mērķim sola piešķirt daļu no nepieciešamā finansējuma. R. Bērziņš ir novērojis, ka Krievijas viesu skaits Jūrmalā palielinās arī rudens–ziemas sezonā. Vēl pirms dažiem gadiem bija būtiski sarucis to cilvēku skaits, kuri regulāri brauca uz Latviju svinēt t.s. Veco Jauno gadu, kas galvenokārt bija saistīts ar rubļa vērtības kritumu, taču tagad viņi sāk atgriezties.

Vēl grilbārs ziemas sezonā piedāvās vēlās brokastis un rīkos korporatīvos pasākumus, kas ir labs atspaids biznesam. Lighthouse saimnieks optimistiski skatās uz gada klusāko laiku viesmīlības biznesā, atzīstot, – ja tiek piedāvāts kvalitatīvs ēdiens un serviss, labs vizuālais noformējums, klienti brauks uz garšīgu maltīti arī sliktos laika apstākļos.

Ziemas sezonā Jūrmalas viesnīcas Kurshi Hotel & Spa apmeklētāju skaits samazinās teju uz pusi, salīdzinot ar jūliju un augustu, informē viesnīcas izpilddirektores vietniece Līva Bahta. 

Visu rakstu Ziemā dedzina vasarā gūtos tauciņus lasiet trešdienas, 7.novembra laikrakstā Dienas Bizness! Lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski! 

Abonējiet, lai saņemtu laikrakstu ik dienu.