Gadu desmitiem Eiropas Savienības valdības dīzeļdegvielai ir piemērojušas mazāku akcīzes nodokli nekā konkurentam – benzīnam, taču šī dīzeļdegvielas priekšrocība pamazām vājinās, pieaugot diskusijām par vidi un klimata izmaiņām, raksta Bloomberg.

Pēdējā gada laikā nodoklis, kas piemērots dīzeļdegvielai, tādās valstīs kā Beļģija, Francija, Lietuva, Polija un Portugāle ir audzis straujāk nekā benzīnam. Savukārt Lielbritānijā dīzeļdegvielai un benzīnam piemērotais nodoklis veido vienādu daļu no to cenas.

Kopš 1970.gada benzīnam Eiropā piemēroti augstāki nodokļi nekā benzīnam, liecina Fuels Europe dati. Valdības jau gadiem dīzelim ir piemērojušas zemākus nodokļus, lai palīdzētu Eiropas autoražotājiem konkurēt ar benzīna ražotājiem, un atbalstītu kravas automašīnu nozari, kā arī lielākas dīzeļdzinēju degvielas efektivitātes dēļ, norāda kompānijas eksperti.

Taču patlaban viedoklis mainās, aizvien vairāk uzmanības pievēršot degvielas emisijas ietekmei uz vidi un veselību.

«Mēs sagaidām, ka dīzeļdegvielas nodoklis Eiropā pieaugs,» norāda Wood Mackenzie analītiķis Marks Viljams. «Lielie tirgi ies šo ceļu, un dīzeļdegvielas nodoklis augs straujāk nekā benzīna,» viņš paredz.