Mazā formāta veikalu skaits, to popularitāte pircēju vidū un apgrozījums arī Latvijā pieaugs. Arī Baltijas valstīs mēs piedzīvojam tās pašas pārmaiņas, ko citur pasaulē – urbanizācija, samazinās mājsaimniecības izmērs - dzimstības līmeņa samazinājums, vairāk cilvēku izvēlas dzīvot vieni paši, arvien biežāk cilvēki ietur maltītes ārpus mājas un citi iemesli. It īpaši tādām pircēju grupām kā jaunieši, strādājoši cilvēki arvien svarīgāk būs ietaupīt laiku uz katru iepirkšanās reizi, un tieši to piedāvā mazā formāta veikali. 

Jau šodien redzam, ka mazumtirdzniecības ķēdes investē mazā formāta veikalu atvēršanā un attīstībā – Rimi Mini un Rimi Express, Maxima Express, parādās jauni spēlētāji kā, piemēram, Kool, tāpat arī tieši šī – mazā formāta – veikalos redzam vislielāko klāstu dažādu inovāciju, it īpaši attiecībā uz ēdienu un dzērienu līdzņemšanai piedāvājumu, kā arī pircēju ērtību nodrošināšanu, piemēram, pašapkalpošanās kases.

Jau šobrīd novērojam tendenci, ka tā saucamo «Convenience» jeb ērto iepirkumu veikalu apgrozījums Latvijā pieaug ievērojami straujāk, nekā lielveikalu apgrozījums, it īpaši runājot par pārtikas preču kategorijām. Arī citu «mazo» veikalu, kuru platība ir mazāka par 400 kvadrātmetriem, apgrozījums, piemēram, šā gada pirmajos četros mēnešos Latvijā pieaudzis straujāk, nekā lielo supermārketu un hipermārketu apgrozījums.

Jau pavisam drīzā nākotnē, visticamāk, arī Latvijā šī mazā formāta veikalos mēs redzēsim dažādas jaunas tehnoloģijas, kuras apmierinās arvien pieaugošās pircēju vajadzības pēc ērtas un ātras iepirkšanās – piemēram, innovatīvi norēķinu veidi. Cilvēki vēlēsies ietaupīt laiku uz iepirkšanos, un ilgas iepirkšanās vietā dos priekšroku patīkamai un saturīgai laika pavadīšanai.