Pielāgojoties mainīgajām mazumtirdzniecības jomas tendencēm, 2019. gada nogalē Baltijas uzņēmums "Baltika Group", kas Latvijā pārstāv modes zīmolus "Monton" un "Mosaic", kā arī premium segmenta zīmolus "Ivo Nikkolo" un "Baltman", uzsācis uzņēmuma pārstrukturizāciju un izmaiņas esošā koncepta attīstībā. 

Tā rezultātā turpmāk zem viena tirdzniecības zīmola tiks apvienoti veikali "Monton" un "Mosaic". Līdz ar to nedaudz samazināsies veikalu skaits Latvijā, bet tirdzniecības platību "Baltika Group" centīsies saglabāt esošajā apjomā, biznesa portālam db.lv paskaidroja uzņēmumā. Darbinieku skaits paliks esošais, jo šobrīd tiek strādāts ar nenokomplektētu darbinieku sastāvu. Visi esošie darbinieki tiks integrēti jaunajā biznesa modelī un apvienotajos veikalos. 

Zīmolu apvienošanas izmaksas "Baltika Group" kā publiski tirgots uzņēmums neizpauž. 

Kopš uzņēmuma dibināšanas pagājuši jau teju 20 gadi, un, kā uzsver "Baltika Group" vadītāja Latvijā Maruta Ērgle, Baltijas tirgū plānotās pārmaiņas ir tikai likumsakarīgs solis uzņēmuma tālākā attīstībā.

Par pamatu šobrīd īpaši mainīgajai situācijai mazumtirdzniecības jomā galvenokārt tiek uzskatīta spraigā konkurence tirdzniecības centru vidū. Pēdējā gada laikā Rīgā ir ienākuši jauni un ietekmīgi tirgus spēlētāji, kas arī esošajiem likuši veikt vērienīgus renovācijas un paplašināšanās darbus, cenšoties noturēt klientu loku un piesaistot jaunu auditoriju. Paredzams, ka konkurences cīņa liks par sevi manīt vēl vismaz pāris turpmākos gadus, kas nozīmē, ka to darbības stabilizēšanās prasīs zināmu laiku un arī jaunais tirgus un patērētāju auditorijas sadalījums tik drīz vēl nebūs skaidri nodalāms kā tas ir bijis līdz šim. Tādējādi arī piemērotāko sadarbības partneru izvēle uzņēmējiem šobrīd ir sevišķi atbildīgs lēmums, kas prasa ne tikai pielāgošanos, bet arī nekļūdīgu biznesa pieeju.

Visspēcīgāk šīs tirgus pārmaiņas un mazumtirdzniecības jomas turbulences sekas izjūt tirdzniecības centru nomnieki, kuriem tā rezultātā bijis jāpieņem ne viens vien stratēģisks lēmums par tālāko attīstību. 

Arī Igaunijā dibinātais Baltijas modes uzņēmums "Baltika Group" lēmis par labu iekšējām pārmaiņām, lai tādējādi stiprinātu uzņēmuma efektivitāti un pozīcijas tirgū. Kā viens no primārajiem biznesa modeļa optimizācijas lēmumiem pieņemts zīmolu "Monton" un "Mosaic" apvienošana, kas nozīmē, ka turpmāk abu zīmolu kolekcijas patērētājiem būs pieejamas zem vienota "Monton vārda", saglabājot to abu līdzšinējo rokrakstu. 

Turpretī iepriekš pārstāvētā zīmola "Bastion" piedāvātās svētku apģērbu līnijas un piegriezumi turpmāk tiks integrēti esošajās "Monton" kolekcijās.

"Uzņēmumā veiktās izmaiņas nozīmē, ka šobrīd "Monton" veikali klientiem piedāvās daudzveidīgāku apģērbu un aksesuāru klāstu, turklāt to sortiments tiks segmentēts dažādiem ķermeņa tipiem, gaumēm un dzīves situācijām, uzrunājot aizvien plašāku auditoriju," komentē M. Ērgle.

"Baltika Group" biznesa vīzija šobrīd primāri ir koncentrēta uz Baltijas reģionu un uz klientiem vērsta darbības modeļa pilnveidošanu. Tāpat lielu lomu uzņēmuma vīzijā ieņem e-komercija, kas arī Latvijā kļūst aizvien izplatītāka un uzrāda nemitīgu pieauguma tendenci. 

Šis aspekts tiek būtiski ņemts vērā "Baltika Group" tālākā attīstībā un nospraustajos ilgtermiņa mērķos, savukārt mazumtirdzniecības tirgos galvenais fokuss tiks vērsts uz servisa kvalitāti. Atbilstoši augošajam pieprasījumam un dzīvesveida tendencēm uzņēmums nākotnē aizvien vairāk plāno koncentrēties arī uz ilgtspējības konceptu, īpašu uzmanību vēršot atbildīgai modes kolekciju ražošanai, kas ierobežotā daudzuma dēļ nav nosaucama par masveida produkciju.

"Baltika Group" ir starptautisks Baltijas modes zīmolu uzņēmums, kas dibināts Igaunijā 1928. gadā. Kopš 2002. gada tā pārziņā ir četri zīmoli: "Monton", "Mosaic", "Baltman" un "Ivo Nikkolo".

"Pircēju skaits izlīdzinās starp zīmoliem un vidēji esam spējuši saglabāt līdzšinējo pircēju skaitu. 2018. gadā pārdošanas apjomi bija stabili iepriekšējo gadu līmenī, 2019. gada rezultātus vēl nevaram komentēt, kamēr mātes uzņēmums nav iesniedzis atskaiti biržā," vaicāta par darbības rādītājiem, db.lv sacīja M. Ērgle. Visstabilākos rezultātus uzrāda apvienoto zīmolu "Monton" un "Mosaic" veikali. Tādēļ arī pieņemts lēmums zīmolus apvienot, lai uzrunātu plašāku mērķauditoriju un labāk spētu apmierināt pircēju vajadzības sortimenta un izvēles ziņā nekā atsevišķie zīmolu veikali.

Šobrīd "Baltika Group" paspārnē deviņās valstīs darbojas jau 128 mazumtirdzniecības veikali, kuru platība aizņem 24 000 kvadrātmetrus. Kopējais uzņēmuma darbinieku skaits pārsniedz 1000, un tā apgrozījums 2018. gadā Latvijas tirgū pārsniedza 10 milj. eiro.