SIA Baltijas jahtu serviss risks sākt tirgot jahtas atmaksājas

SIA Baltijas jahtu serviss periodā no 2014. līdz 2017. gadam piedzīvojusi gan izrāvienu, gan kritumu. Tomēr tā ir iekļuvusi Dienas Biznesa un Lursoft veidotajā strauji augošu kompāniju jeb Gazeļu sarakstā. «Šo gadu prognozējam pabeigt ar 550 tūkst. eiro lielu apgrozījumu, kaļam plānus nākamajiem uzņēmuma attīstības posmiem. Šajā jomā nekādi puikas–iesācēji vairs neesam, ar mums rēķinās. 2016. gadā uzņēmuma tirgus daļa bija 11%. Gazeļu gadu apgrozījuma kāpums skaidrojams ar faktu, ka šajā periodā kļuvām par triju lielu ražotāju oficiālajiem dīleriem, tostarp ir Hanse Yahts – sākām piedāvāt tā ražotās jahtas. Līdz tam tirgū bijām pazīstami kā piederumu un ekipējuma tirgotāji,» stāsta SIA Baltijas jahtu serviss valdes priekšsēdētājs, līdzīpašnieks Valters Romans. Ar savu biznesa partneri, latviešu izcelsmes zviedru Kārli Straubergu pirms aptuveni 20 gadiem viņš iepazinās Zviedrijā. Abu aizraušanās bija burāšana, un sarunu gaitā abi secināja, ka šajā ziņā Latvijā ir brīva niša un varētu sākt kopīgu biznesu. Kārlis uz Latviju pārcēlās 2000. gadā un kopā ar Valteru ķērās pie biznesa idejas realizēšanas, tomēr abi paralēli visus šos gadus attīsta vēl citus uzņēmumus – Kārlis – tirdzniecības, bet Valters – transporta jomā. Uzņēmēji atzīst, ka pirmos astoņus gadus Baltijas jahtu serviss viņiem drīzāk bijis hobijs, kas tika uzturēts no paralēlajiem biznesiem. Šobrīd tā vairs nevar apgalvot.

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Uzņēmums sāka darbību ar jahtu piederumu tirdzniecību. «Es Zviedrijā ar vienu no lielākajiem šīs jomas spēlētājiem, kuram pieder desmit veikali, sarunāju, ka varam ar kataloga starpniecību piedāvāt Latvijas klientiem tā preces. Pirms krīzes Latvijā bija vairāki lieli uzņēmumi, kas piedāvāja jahtas un mūs par vērā ņemamu nozares spēlētāju neuzskatīja. Pēc krīzes cilvēki jaunas jahtas vairs nevarēja atļauties iegādāties un tirgus gandrīz apstājās. Savukārt mums kā jahtu piederumu tirgotājiem sākās izrāviena laiks, jo jahtu īpašniekiem bija nepieciešamas šīs preces, lai uzturētu savus ūdens transporta līdzekļus. No krīzes iznācām spēcīgāki, nekā bijām pirms tās,» stāsta Kārlis. Gadiem ejot, Baltijas jahtu serviss gan ievērojami paplašināja ražotāju loku, kurus tas pārstāvēja, gan ieguldīja noliktavas izveidē, lai nodrošinātu ātrāku preču piegādi. «Mums ir veikals, kur var dabūt jebko – no nerūsējošas skrūvītes un glābšanas vestēm līdz galdautiem un krūzītēm. Ja preces nav uz vietas, to dabūjam pie sadarbības partneriem. Ar glābšanas ekipējumu, konkrēti vestēm, ir tā, ka mēs to tirdzniecībā nesaskatām lielas peļņas iespējas, bet gribam, lai tās ir pieejamas un palīdzētu izglābt cilvēkus attiecīgās situācijās. Strādājam arī pie cilvēku izglītošanas par drošību uz ūdens un kopā ar krasta apsardzi izveidojām filmu par šo tēmu, kā arī līdzdarbojāmies programmas izveidē, kuru prezentē izglītības iestādēs,» teic Kārlis.

Biznesa atspēriens bija arī vairumtirdzniecības jomas attīstīšana, jo kopš 2015. gada Baltijas jahtu serviss savas preces piegādā arī veikalu tīklam Cenuklubs.

«Piegādātāju meklēšana sākumā nebija nemaz tik viegls process, jo par mums bija maza interese un mums vajadzēja gandrīz lūgties, lai varētu no lielajiem Eiropas spēlētājiem iegādāties preces. Veiksmīga sadarbība ar pirmo piegādātāju nodrošināja to, ka informācija par mums nonāca līdz dzirdīgām ausīm. Skandināvijā un Ziemeļeiropā šī joma ir diezgan šaura, visi cits citu zina. Tomēr neaprobežojamies tikai ar šī reģiona ražotājiem, pārstāvam arī Austrijas un Jaunzēlandes ražotājus,» stāsta Valters. Eiropā jahtu izgatavotāju ir vairāk nekā auto ražotāju, konkurence ir liela. Dažiem no ražotājiem Baltijas jahtu serviss ir vienīgais izplatītājs Baltijas reģionā.

Visu rakstu Nokļuvuši jahtumīļu apritē lasiet 29. novembra laikrakstā Dienas BiznessLasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Abonējiet, lai saņemtu laikrakstu ik dienu.