Acu aprūpes uzņēmuma OC VISION pamati likti deviņdesmito gadu sākumā un tas joprojām ir Latvijas kapitāla uzņēmums, kas darbojas jau 27 gadus. No viena veikala Ķengaragā OC VISION izvērsies 73 optiku ķēdē Latvijā un Lietuvā un no dibināšanā ieguldītajiem 32 000 Latvijas rubļu (repšiki) (2270 eiro) uzņēmums «izaudzis» līdz 25 miljonu eiro apgrozījumam 2018. gadā.

Uzņēmuma vēsture ir cieši saistīta ar Latvijas Universitāti (LU). 1992. gada 1. septembrī LU tika izveidota pirmā optometrijas studiju programma, kas tolaik bija tikai otra tāda Eiropā. Tā kā jaunajiem studentiem nebija prakses vietu, 1992. gada decembrī optikas un optometrijas mācību spēki un nodaļas studenti no Latvijas Universitātes dibināja un gadu gaitā attīstīja SIA «Latvijas Universitātes Optometrijas centru» (LU OC), kas kalpoja par prakses vietu studentiem un kļuva par pamatu pašreizējai OC VISION grupai.

Pirmajā darbības gadā LU OC darbinieki bija paši īpašnieki, pirmo algoto darbinieku pieņēma tikai 1993. gadā, tāpēc sākotnēji visu nācās paveikt pašiem uzņēmuma izveidotājiem. Vitolds Grabovskis bija uzņēmuma vadītājs, Jānis Dzenis, pašreizējais OC VISION valdes priekšsēdētājs, tolaik atbildēja par centra finansēm, savukārt pazīstamais profesors Ivars Lācis bija pirmais optiķis, kurš kopā ar Aldi Liepiņu slīpēja lēcas, un Pēteris Cikmačs atbildēja par visa veida briļļu lēcām, ko viņš dara joprojām. Vēl uzņēmumā bija tirdzniecības vadītāja Inta Butlere, kas atbildēja arī par ietvaru izvēli un piedāvājumu, kā arī grāmatvede Skaidrīte Āboltiņa.

Padomju laika optika pircējiem nozīmēja iespēju izvēlēties kādu no tikai 10 briļļu ietvaru modeļiem un vienkāršām stikla lēcām. Zem letes varēja dabūt arī kaut ko labāku, bet ne visi, tikai tie, kam bija tas saucamais «blats». Tas viss ir atstājis iespaidu uz vecāko paaudzi, tā vēl arvien kautrējas lietot šo produktu, tā saucamā rietumu pensionāra tēls asociējas ar progresīvajām brillēm kas vienmēr ir uz deguna, savukārt postpadomju pensionārs ar vienkāršām lasāmbrillēm, kas dziļi paslēptas kaut kur azotē. Sākoties tirgus attiecībām, viss strauji mainījās, deficīts izzuda, bija vajadzīga tikai nauda, kas arī lēnām Latvijas iedzīvotājiem sāka parādīties. Tad, kad «piedzima» LUOC, tirgus bija sadalīts starp privatizējamo valsts optikas uzņēmumu un ārzemju kopuzņēmumu Vision Express Baltija, bet tirgus izaugsme bija tik strauja, ka ļāva LUOC lēnām audzēt savu tirgus daļu. Jau no paša sākuma parasto stikla lēcu vietā tika rasta iespēja piedāvāt arī plastikāta lēcas, kas pēc savām optiskajām īpašībām un svara bija daudz labākas, ļoti drīz tika piedāvātas arī dzidrinātās lēcas. Sekojot jaunākajam optikas produktu pārdošanā, LU OC ieviesa pašapkalpošanās konceptu, kur klientam bija brīva pieeja ietvariem, kā arī modernas medicīniskās iekārtas redzes korekcijai un Eiropas standartiem atbilstošu redzes pārbaudes protokolu, kas sastāv no vismaz 12 redzes funkciju pārbaudēm. Visa nopelnītā nauda tika investēta uzņēmuma attīstībā. 

Pirmo optikas veikalu izveidoja 1993.gadā februārī Ķengaraga ielā 8, kur tas ar OptiO zīmolu pastāv joprojām. Savukārt nākošā gadā tika atvērtas vēl divas LU OC filiāles poliklīnikās, tostarp arī Bērnu klīniskās universitātes slimnīcas teritorijā, kur īpaša uzmanība tika pievērsta tieši bērnu redzes korekcijai.

LU OC darbojās kā viens zīmols līdz pat 1996. gadam, kad klientu aptaujas liecināja, ka nosaukums klientiem neasociējas ar redzes problemātiku. Tad tika nolemts izveidot Pasaules Optikas zīmolu un «palikt zem tā» visus veikalus. Vēl pēc 10 gadiem daļa no veikaliem tika pārveidoti par Optio zīmola veikaliem, kas domāti atšķirīgai mērķauditorijai. OptiO tika veidots kā pieejamāks veikalu tīkls gan cenas, gan atrašanās vietu ziņā. 

Domājot par klientiem, kuriem ir svarīgs stils, īpašs briļļu dizains un reti sastopami un dārgi zīmoli, 1996.gadā tika izveidots jauns salons – Lornete.

Par īpaši svarīgu brīdi OC VISION grupai kļuva Vision Express licences iegāde. Tas bija pirmais starptautiskais zīmols optikas nozarē, kas Latvijā pastāvēja no 1991. gada. 2002. gadā radās iespēja iegādāties franču īpašumā esošus divus uzņēmumus Latvijas un Lietuvas teritorijā, tādējādi kļūstot par starptautisku uzņēmumu vismaz Baltijas mērogā. Kopā tika iegādāti 8 veikali Latvijā un 5 veikali Lietuvā ar tiesībām izmantot Vision Express zīmola licenci. 

Tagad OC VISION kopā ar meitas uzņēmumu ierindojas starp 300 lielākajiem nodokļu maksātājiem Latvijā. 

Saikne ar Latvijas Universitāti uzņēmumā joprojām ir ļoti cieša, jo valdes priekšsēdētājs Jānis Dzenis un valdes loceklis Pēteris Cikmačs joprojām universitātē pasniedz lekcijas topošajiem optometristiem.

Īpaši zīmīgs uzņēmumam ir arī šis gads. Tas ievadīts ar Vision Express jaunā koncepta ieviešanas turpinājumu Baltijā un veiktajām būtiskajām iestrādēm Pasaules Optikas ķēdēs attīstībā, uzsākot tās pārveidi par VIZIONETTE. Vienlaikus turpinās arī OptiO optikas veikalu ķēdes reģionālās pieejamības attīstīšana.

OC VISION kā uzņēmumu grupa tika izveidota 2017. gada nogalē, līdz tam uzņēmums nesa SIA «Optometrijas centrs» nosaukumu (no 2010. līdz 2017. gadam) un SIA «Latvijas Universitātes Optometrijas centrs» (no 1992. līdz 2010. gadam). Grupas sastāvā ietilpst arī SIA «VISION EXPRESS BALTIJA».

Šobrīd OC VISION pieder ap 48% optometrijas tirgus daļas Latvijā un ap 30% Lietuvā. Kopā uzņēmumā strādā vairāk nekā 550 darbinieki 73 veikalos, laboratorijās, noliktavā un birojā. OC VISION grupā ietilpst pieci optikas mazumtirdzniecības zīmoli: Vision Express, Pasaules Optika, OptiO, Lornete, Vizionette. 

Uzņēmuma sastāvā ir arī optisko preču, pakalpojumu un medicīnisko instrumentu vairumtirgotājs Opptica, kas darbojas ne vien Baltijas līmenī, bet arī Eiropas Savienībā un pasaulē. Kā darbības virziens vairumtirdzniecība uzņēmumā bijusi visu tā darbības laiku, lai gan savu nosaukumu un zīmolu ieguva 2017. gadā. Savukārt, kontaktlēcu internetveikals Dr.Lensor, kurš uzsāka darbu 2013.gadā, tieši pēdējos gados uzrāda būtisku izaugsmi un darbojas visās Baltijas valstīs.