2018. gads ir universālveikala «Stockmann» jubilejas gads. «Stockmann» Rīgā atvērts 2003.gada oktobrī. Jubilejas gadā universālveikals modernizācijā ieguldīs 220 tūkstošus eiro, turpinot digitalizēt pakalpojumus klientiem.

«Stockmann» vietas izvēle notika ilgstoši, tā tika izvēlēta 5 gadu laikā. Universālveikala atvēršanai Rīgā tika meklēta vieta pilsētas centrā, kura labi pieejama iedzīvotājiem un pilsētas viesiem. Viena no sākotnēji iecerētām vietām bijusi ēka, kur iepretim stacijai tagad atrodas «McDonald`s» restorāns. Tomēr «Stockmann» iegādājās esošo vietu, kur bija iesākta un nepabeigta autostāvvietas būvniecība.

Narvesen zīmola vēsture
Zīmola Olainfarm vēsture
Zīmola Spilva vēsture

«Tolaik uz 13. janvāra ielas bija viens no pilsētas avīžu stendiem, jo te atradās arī autobusu galapunkts un avīžu lasīšana ielas stendā bija populāra iedzīvotāju vidū. Jaunas ēkas būvniecība noritēja aptuveni gadu. Veikala iekārtošanā roku rokā strādāja Somijas un vietējie speciālisti,» atceras Dace Goldmane, «Stockmann» direktore.

«Mēbeles veikala iekārtojumam tika izgatavotas Vācijā un to piegāde tolaik izrādījās visai sarežģīts uzdevums, jo preču pavadzīmē bija rakstīts mēbeles, bet, muitniekiem atverot piegādes mašīnu, mēbeļu nebija. Tikai montējamas plāksnes, plaukti un stangas. Papildu dokumentu sagādāšana, kas apliecināja veikala mēbeļu statusu, nebija no vieglajām,» stāsta Māris Brasla, «Stockmann» Loģistikas un drošības dienesta vadītājs, kurš tur strādā kopš 2003. gada.

Interesanti fakti par «Stockmann» Latvijā:

Universālveikala «Stockmann» sortiments klientiem no sākuma bija neierasts. «Stockmann» sāka piedāvāt zīmolus un preces, kuras līdz šim nebija pieejamas Latvijā. Tā, piemēram, pārtikas segmentā «Stockmann» delikateses koncepta ieviešana prasīja rūpīgu iepazīstināšanas darbu ar jaunām precēm, lai klienti tās iepazītu un to garšas novērtētu. Piemēram, kaperi bija klientiem līdz šim nezināms produkts, parmezāna sieru nācies pārcenot vairākkārt, lai kāds tam pievērstu uzmanību, jo šī siera būtība un vērtība bija zināma tikai restorānu pavāru vidē. «Stockmann» sāka piedāvāt lietošanai gatavus salātus pēc īpašām «Stockmann» receptēm: Cēzara un Itālijas, kas uzreiz guva atzinību un arī šobrīd Cēzara salāti ir pirktākie salāti pārtikas nodaļā.

«Kases aparāti «Stockmann» atvēršanas dienā bija iepriekš sagatavoti darbam, taču kaut kas sistēmā nav saslēdzies. Sverot produktus, pirmajiem pircējiem nācies ilgāk gaidīt. Tika pieņemts lēmums – uzdāvināt šos pirmos pirkumus. Atpazīta arī cienījamā māksliniece Ausma Kantāne, kas uz jautājumu, cik tas maksās, saņemot atbildi «ņemiet tāpat!», nav spējusi tam noticēt, atceras Armands Guļāns, Pārtikas nodaļas pārdošanas vadītājs, kurš tur strādā kopš 2003. gada.

Modes preču segmentā Latvijā nebija prakse rīkot iepirkšanās dienas. Sākums bija «Stockmann» dienas, kas ilga nedēļu, kad pircēji varēja iegādāties preces ar atlaidēm. Šīm dienām bija noteikts tematisks koncepts, piemēram, Šanhajas dienas, kad viss, sākot no preču sortimenta līdz pat interjera detaļām, tika pakļauts šai tematikai. Klients ierodoties sajutās kā ieceļojis šajā metropolē. Tajā laikā radās arī tradīcija – rīkot modes skates, kas saglabājusies.

Tehnoloģijas devušas revolucionāras iespējas apģērbu iegādē. Sākotnēji veikalā pieejamās preces klientiem bija iespējams uzlaikot tradicionālajās pielaikošanas kabīnēs, tagad - 6 digitālās kabīnēs sievietes var pielaikot apģērbus, kas pieejami loģistikas centrā Somijā vai citos «Stockmann» veikalos. Pavisam drīz tāda iespēja būs arī vīriešu apģērbu veikalā.

«Stockmann» bija pirmais mazumtirdzniecības uzņēmums Latvijā, kas, sadarbojoties ar vēl diviem partneriem, izveidoja savu kredītkarti ar īpašām priekšrocībām.

«Stockmann» nemainīgie zīmoli kopš atklāšanas dienas - Hugo Boss, Sand, Tommy Hilfiger, Marc’O Polo, Esprit, Marella, Gerry Weber, Betty Barclay, Jack & Jones, Selected, Vero moda, Only u.c.