Par klientu augstāk novērtētajiem internetveikaliem dažādās kategorijās šogad atzīti "Rdveikals.lv", "JanisRoze.lv", "lensor.eu", "Barbora.lv", "Douglas.lv", "Weekendshoes.lv", "220.lv" un "drogas.lv".  

Šā gada oktobrī digitālā mārketinga aģentūrā "iMarketings.lv " sadarbībā ar "Kantar/TNS" veica pētījumu, lai noskaidrotu pircēju visaugstāk novērtētos Latvijas interneta veikalus. Kopumā pētījumā piedalījās vairāk nekā tūkstoš respondentu, kuri pēdējo sešu mēnešu laikā bija veikuši vismaz vienu pirkumu internetā. Pētījuma gaitā interneta veikali tika vērtēti pēc 23 atlases kritērijiem, piemēram, piegādes laika, drošības, reputācijas, preces atgriešanas iespējam, klientu apkalpošanas utt.

Interneta veikali tika vērtēti desmit kategorijās. Elektronikas kategorijā bija izvirzīti "1a.lv", "220.lv" un "Rdveikals.lv". Šī gada patērētāju iecienītākais internetveikals šajā kategorijā, tāpat kā pērn, ir "Rdveikals.lv".

Grāmatu kategorijā bija izvirzīti "JanisRoze.lv", "zvaigzne.lv" un "mnogoknig.lv" un par gada patērētāju iecienītāko internetveikalu tika atzīts "JanisRoze.lv".

Kontaktlēcu un briļļu kategorijā bija izvirzīti "manaslecas.lv", "lensor.eu" un "visaslecas.lv". Par šī gada patērētāju iecienītāko veikalu tika atzīts "lensor.eu".

Pārtikas kategorijā bija izvirzīti "Barbora.lv" un "nuko.lv" un, tāpat kā pērn, uzvarētājs ir "Barbora.lv".

Sadzīves tehnikas kategorijā bija izvirzīti "220.lv", "1a.lv" un "Rdveikals.lv" un par šī gada patērētāju iecienītāko internetveikalu ir atzīts "Rdveikals.lv".

Smaržu kategorijā ir izvirzīti "220.lv", "1a.lv" un "Douglas.lv" un uzvarēja "Douglas.lv". 
Apģērbu un apavu kategorijā ir izvirzīti "220.lv", "membershop.lv", "1a.lv" un "Weekendshoes.lv". 

Par šī gada patērētāju iecienītāko veikalu tika atzīts "Weekendshoes.lv".
 

Auto un moto rezerves daļu kategorijā bija izvirzīti "Trodo.lv", "220.lv", "1a.lv" un "Eparts.lv". Šajā kategorijā kā patērētāju iecienītākais veikals uzvarēja "220.lv".

Bērnu preču kategorijā bija izvirzīti "220.lv", "1a.lv", "nuko.lv", "minikid.lv" un "babystore.lv". Par šī gada patērētāju iecienītāko internetveikalu tika atzīts "220.lv".



Savukārt skaistumkopšanas kategorijā bija izvirzīti "220.lv", "douglas.lv", "drogas.lv", "1a.lv" un "Madaracosmetics.com". Šajā kategorijā 2019. gada balvu par labāko e-veikalu saņēma "drogas.lv". 
 

"Mēs redzam, ka līderos ir gandrīz tie paši uzņēmumi, kas pagājušā gadā. Tas daudz ko pasaka, jo tieši tie ir uzņēmumi, kas daudz iegulda, lai veicinātu e-komercijas vidi Latvijā kopumā. Šobrīd redzam, ka interneta vide neattīstās tik strauji – daži uzņēmumi nozarē kaut ko spēcīgi dara, bet pārējie nav tik aktīvi. Tie peld pa straumi vai kopē citus, līdz ar to man nav pārsteiguma par uzvarētājiem. Iespējams, tas ir signāls pārējiem aktīvāk piedalīties vides veicināšanā, jo Latvija e-komercijas jomā atpaliek no Lietuvas un Igaunijas, nemaz nerunājot par Lielbritāniju. Iespējams, nākamgad kaut kas mainīsies, jo tirgū ir ienācis jauns spēlētājs "Rimi"," teic Sergejs Volvenkins, "iMarketings.lv" Digitālās nodaļas vadītājs. 

Viņš piebilst, ka pētījuma metodoloģija veidota tā, lai uzvarētu pircēju augstāk novērtētie internetveikali, nevis populārākie.

"Šo projektu esam uzsākuši, lai pievērstu internetveikalu pārstāvju uzmanību tādiem svarīgiem jautājumiem, kā interneta veikala mājaslapas kvalitāte, apkalpošanas serviss, apmaksas un piegādes nosacījumi u.c. Ticam, ka šādu pētījumu veikšana un labāko interneta veikalu sumināšana var sniegt savu artavu interneta tirdzniecības veicināšanā Latvijā," teic S. Volvenkins.

"iMarketings.lv "ir pilna servisa digitālā mārketinga aģentūra, kas savu klientu produktus un pakalpojumus virza vairāk nekā 20 pasaules valstīs. Uzņēmums ir dibināts Latvijā 2013. gadā. Saskaņā ar aģentūras klientu "Google Analytics" datiem, to kopējais apgrozījums internetā 2018. gadā bija aptuveni 143 miljoni eiro.