Sabiedrisko attiecību un influenceru mārketinga aģentūra Do Epic kā vienīgā Baltijas valstu pārstāve uzņemta ietekmīgajā Eiropas Influenceru mārketinga asociācijā (EIMA), ar mērķi pārstāvēt mūsu valsts intereses Eiropas līmenī, piedaloties arī likumdošanas un dažādu noteikumu izstrādē.
Influenceru mārketings ir samērā jauna joma, kuras regulēšanai patlaban pievērsušās daudzas valstis. Lai nerastos situācija, kad Latvijas viedoklis šajā svarīgajā procesā paliek nesadzirdēts, tika pieņemts lēmums kļūt par asociācijas biedru.
“Vēl pirms Do Epic dibināšanas biju nolēmis atrast uzticamus partnerus Eiropā, kas tāpat kā mēs būtu ar “visām četrām” iekšā influenceru mārketingā un būtu ieinteresēti līdzdarboties nozares attīstībā un sakārtošanā. Šādus partnerus izdevās atrast EIMA veidolā, kas apvieno lokālas influenceru mārketinga asociācijas, vadošās influenceru mārketinga aģentūras, aģentus, tehnoloģiju uzņēmumus un digitālā satura autorus Eiropā,” saka Do Epic dibinātājs Toms Briedis.
Viņš piebilst, ka jau pirmajās sanāksmēs kļuva skaidrs, ka visas iesaistītās puses ir influenceru mārketinga profesionāļi ar vērā ņemamu pieredzi, turklāt perfekti pārzina šo nozari un vēlas, lai digitālā satura autoru ekonomika attīstītos un tiktu uztverta arvien nopietnāk.
EIMA valdes priekšsēdētāja Jeanette Okwu saka: “Influenceru mārketings ir kļuvusi par neatņemamu ikdienas sastāvdaļu, tāpēc gan valstu līmenī, gan Eiropas Savienības līmenī arvien vairāk diskutē par vienotu regulējumu šai jomai, dodot vienlīdzīgas priekšrocības visiem procesā iesaistītajiem. Mums ir patiess prieks, ka Latvija pirmā no Baltijas valstīm pievienojusies asociācijai un ka to pārstāv cilvēks ar lielu pieredzi influenceru mārketingā ne tikai Latvijā, bet arī ārpus tās robežām. Cerams, ka drīzumā EIMA pievienosies arī Igaunijas un Lietuvas pārstāvji, dodot Baltijai vienotu balsi.”
“Ņemot vērā pēdējo gadu laikā arvien pieaugošo digitālā satura autoru ietekmi pasaulē, manuprāt, viena no svarīgākajām lietām, esot šajā organizācijā, ir iespēja kļūt par daļu no vienotas influenceru mārketinga jomu pārstāvošu dalībnieku balss sarunās ar Eiropas regulatoriem, likumdevējiem un citām ieinteresētajām pusēm, “ norāda T. Briedis.
Tāpat neatsverama ir arī informācijas un pieredzes apmaiņa ar Vācijas, Francijas, Anglijas un citu valstu pārstāvjiem, kas palīdz paskatīties uz jomu, kuru pārstāvu jau vairāk nekā desmit gadus, vēl nopietnāk un izvērtēt to, kas vēl būtu paveicams tās attīstībā. Kopīgais asociācijas darbs ir labs pamats, lai kāpinātu nozares standartus un veicinātu vēl atbildīgāku influenceru mārketingu katrā valstī. Viņš pauž cerību, ka jau tuvākajā nākotnē būs iespēja apvienot influenceru mārketinga nozares pārstāvjus, tostarp aģentūras, kas darbojas šajā jomā, kā arī pašus influencerus kopīgā organizācijā Latvijā, lai pilnvērtīgi izmantotu EIMA sniegtās iespējas.
Iepriekš ziņots, ka šī gada maijā tika izveidota jauna sabiedrisko attiecību un influenceru mārketinga aģentūra Do Epic, kas piedāvā pilna servisa sabiedrisko attiecību, digitālā un influenceru mārketinga pakalpojumus Baltijā un Eiropā.EIMA ir dažādu valstu nozares organizāciju apvienība, kas pulcē vadošās influenceru mārketinga aģentūras, aģentus, tehnoloģiju uzņēmumus un satura veidotājus Eiropā. Tās mērķis ir veicināt ilgtspējīgu, ētisku un ienesīgu influenceru mārketinga nozares attīstību Eiropā.
EIMA nodrošina praktisku veidu, kā dalīties vietējā līmeņa pieredzē starp dalīborganizācijām, lai uzlabotu influenceru mārketinga nozari kopumā, kā arī piedāvā vienotu balsi jautājumos, kas saistīti ar digitālā satura autoru ekonomiku.
