Ar tālu un eksotisku galamērķi sevi pieteicis tūroperators Itaka, kas atpūtniekus vedīs no Rīgas uz Madagaskaru, otrs jaunpienācējs TUI pagaidām ir bez īpašiem pārsteigumiem

2019. gada vasaras sezonā Itaka Latvija no Rīgas lidostas piedāvās sešus galamērķus – Turcijas pilsētas Izmiru un Bodrumu, Zakintas salu un Krētas rietumu daļas pilsētu Hanju Grieķijā, kā arī čarterreisus uz Albāniju un Madagaskaru (Nosy Be). Savukārt SIA TT Baltics, kas uz franšīzes līguma pamata izmanto TUI zīmolu, Baltijas tirgū ir ienākusi ar ceļojumiem uz trim valstīm – Spāniju, Kipru un Turciju.

Uzņēmuma Novatours vadītājs Leonīds Močeņovs ir atturīgs, vērtējot, kādu ietekmi uz atpūtas ceļojumu tirgu Latvijā atstās Itaka Latvija un TUI zīmola pārstāvju darbības uzsākšana. «Vēl ir pāragri spriest, jaunpienācējus varēsim vērtēt pēc kāda laika – pēc rezultātiem un padarītā darba,» viņš nosaka.

Galamērķu izvēle ir daļa no tā, kas Itaku atšķir no citiem operatoriem, uzskata Itaka Latvija un Itaka Lietuva vadītājs Dominiks Milovskis (Dominik Milowski). «Mēs piedāvājam jaunus galamērķus. Viens no ilgstoši populāriem Latvijas tūristu ceļošanas galamērķiem ir Turcijas pilsēta Antālija. Itaka piedāvā valsts rietumu daļu, piemēram, Bodrumu, Izmiru, Kušadasi, kas ir Stambulas elites sabiedrības iecienīts reģions. Tāpat piedāvājam ceļojumus uz Krētu, taču nevis uz visiem labi zināmo Heraklionu, bet uz Haniju, kas atrodas salas rietumos. Otra Grieķijas sala, ko piedāvājam, ir Zakintas. Tas ir absolūts bestsellers katrā no mūsu kompānijām, jo tur var pavadīt gan relaksējošas brīvdienas kopā ar ģimeni, gan baudīt lielisku naktsdzīvi. Pieprasīts galamērķis ir vēl līdz galam neatklātā pērle Vidusjūras reģionā – Albānija. No šīs valsts Tūrisma ministrijas esam saņēmuši atzinību par to, ka esam turp aizveduši vislielāko tūristu skaitu,» klāsta D. Milovskis. Viņš uzsver, ka Itakas mērķis ir mainīt Latvijas tūristu paradumus. «Čarterreisus uz Nosibe (Nosy Be) Madagaskarā nodrošina Boeing 676, uz kuģa klāja var uzņemt 267 pasažierus, un bez tehniskās nolaišanās degvielas uzpildei lidot 11 stundas no vietas. Līdz šim šādi čarterreisi no Latvijas netika veikti,» saka D. Milovskis. Šobrīd kompānija neplāno pievienot jaunus galamērķus. «Tā kā esam nesen sākuši darbību, nogaidīsim, kā reaģēs tirgus. Nākamajos gados piedāvāsim citus vasaras sezonas galamērķus,» viņš sola. Lietuvā šobrīd tās piedāvājuma klāstā ir 12 galamērķi, bet Polijā – 65. Šobrīd kompānija gatavo ziemas sezonas produktus, tostarp ir gan piedāvājumi slēpotājiem, gan eksotiskie galamērķi.

Kopš 2009. gada Itaka ir lielākais tūrisma operators Polijā. Pēdējos gados kompānija fokusējās uz jaunu galamērķu ieviešanu, no kuriem daudzi ir kļuvuši par dižpārdokļiem. «Ir veiktas investīcijas galamērķa pārvaldības uzņēmumu atvēršanā vairākās vietās. Pirms trim gadiem Itaka iegādājās vienu no lielākajiem tūroperatoriem Čehijā – Cedok, kurš tirgū darbojās kopš 1920. gada. Tas bija veiksmīgs solis kompānijas attīstībā. Turpinājām dažādot ģeogrāfiskos virzienus. Nolēmām iet uz ziemeļiem un sākt darboties Baltijā. 2017. gada beigās tika izveidots uzņēmums Itaka Lietuva, kas aug strauji, piesaista arvien vairāk jaunu klientu. 2018. gada decembrī tika izveidota kompānija arī Latvijā,» stāsta D. Milovskis.


Visu rakstu Nāk ar ambīcijām lasiet 31. janvāra laikrakstā Dienas Bizness.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!