Vienai ātrai pusdienu maltītei darbiniekam būtu nepieciešami vidēji pieci eiro, uzņēmumus no algas nodokļa atslogo vien par ēdināšanas izdevumiem, kas nepārsniedz 40 eiro mēnesī.

Tādējādi trūkst vismaz vēl tikpat. Tomēr, lai darba devējiem šāda labuma piešķiršana darbiniekiem šķistu kārdinošāka, veco metodi, kad ar uzņēmuma izsniegtajiem taloniem personāls dodas uz ēdnīcu, skārusi digitālo tehnoloģiju elpa. Jāsaka, idejiski gan nekas nav mainījies. Taču jaunais piegājiens ir grūdiens mūsdienīgas tendences virzienā, kā nodrošināt darbiniekiem pusdienu apmaksu.

Viedais norēķins

Kopumā ir vairākas iespējas. Pirmkārt, uzņēmuma telpās var atrasties sava ēdnīca, ko vairāk var atļauties lielie uzņēmumi. Otrkārt, uzņēmums pats atgādā uz biroju augļus un našķus vai arī maizi, tomātus un desu, no kā darbinieki pagatavo sev vēlamo. Vēl var pasūtināt pusdienu piegādi no šāda pakalpojuma sniedzējiem, un visbeidzot – nodrošināt, lai darbinieks pats var iet uz sev tīkamu sabiedrisko ēstuvi un norēķināties tur, uzskaita uzņēmuma Motivio līdzdibinātājs Ansis Lipenītis. Kā celmlauzis šis uzņēmums no pagājušā gada piedāvā aplikāciju Motivio Meals darbinieku pusdienu izdevumu apmaksai. Šī ideja tika piedāvāta Startup Wise Guys akseleratoram, kura ietvaros produkts arī izstrādāts. Aplikācija galvenokārt izmantojama, kad darbinieki iet pusdienot uz kādu no sev tīkamām ēstuvēm darbavietas tuvumā, ar ko, sekojot klienta izvēlēm, Motivio noslēdz sadarbības līgumu. Paskaidrojot sīkāk, – darba devējam ir pašapkalpošanās portāls, kur norādīti uzņēmumā strādājošie, piešķirot viņiem mēneša ēšanas budžetu. Savukārt darbiniekiem ir mobilā aplikācija, ar ko viņi norēķinās uz vietas sabiedriskajā ēstuvē. Mobilā lietotne darbojas kā POS termināls. Norēķins arī tiek pieņemts, izmantojot viedierīci, kas ir viedtelefons vai planšete.

Būs moderni

Mūsdienu tirgus apstākļos darbinieku ēdināšanai vajadzētu kļūt aizvien populārākai, gan no finansiālās, gan motivācijas puses raugoties. «Turklāt ēšanai ir gadsimtiem sens vienojošs faktors, par ko liecina kā seno cilšu pulcēšanās ap ugunskuru, tā mūsdienu biznesa pusdienas. Tas pats ar darba kolektīviem. Pat vecā kuponu metode gadiem ilgi darbojusies valstīs, kur jau sen darbinieku ēdināšana ir modē, piemēram, Čehijā, Slovākijā, Francijā un citur,» zina teikt A. Lipenītis. Viņš vēl nelepojas ar bagātīgu klientu skaitu, jo uzņēmumi gada budžetā pēkšņi nevar ieplānot visai apjomīgo darbinieku ēdināšanas sadaļu, taču pieļauj, ka sniega bumba sāks velties, sākot no nākamā gada. Lēmumi tiks pieņemti šī gada otrajā pusē. Pagaidām līgumi noslēgti tikai Rīgā, bet līdz ar klientiem reģionos paplašināšanās garantēta. Sadarbības partneri saviem darbiniekiem sedz 2–7 eiro dienā vienai pusdienu reizei, amplitūdu min A. Lipenītis. Motivio tiešā veidā konkurentu vēl nav.

Visu rakstu lasiet 18. marta laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Abonējiet, lai saņemtu laikrakstu ik dienu.