Raugās eksporta virzienā

Pakalpojumi
2018. gada 24. maijs 08:36

Komunikācijas aģentūras Deep White sniegto pakalpojumu eksports šobrīd veido aptuveni 15–20% no uzņēmuma gada apgrozījuma, tiek vērtētas iespējas noietu ārvalstīs palielināt

Mediju tirgus izmaiņas sabiedrisko attiecību un reklāmas aģentūrām paver iespēju startēt arī eksportā, kas gan pagaidām vēl nav ļoti izplatīti, intervijā DB norāda Deep White aģentūras dibinātāja un īpašniece Egle Klekere. Viņa atklāj, ka šobrīd uzņēmums strādā Lietuvā un Igaunijā, īsteno atsevišķus projektus Skandināvijā, kā arī sadarbojas ar vairākiem vietējiem komersantiem, plānojot to komunikāciju ar ārzemju medijiem un klientiem ārpus Latvijas.

##Piesaista ar kvalitāti

2007. gadā uzņēmums darbu sāka ar vien pāris cilvēku lielu komandu, šobrīd tajā ir jau 25, stāsta E. Klekere, atzīmējot, ka aģentūras izaugsme vienmēr bijusi dabiska. «Pamazām auga klientu loks, palielinājās darbu apjoms, līdz ar to bija nepieciešami arī jauni darbinieki. Pēdējos gados izaugsme bijusi īpaši strauja. Visticamāk, tas saistās ar to, ka esam nedaudz pārfokusējuši savu darbību. Sākotnēji bija lielas un redzamas integrētās kampaņas, publicitātes veidošana. Tagad mūsu biznesa lauks ir paplašinājies – līdzās aisberga redzamajai daļai parādījušies pakalpojumi, kas publiski redzami mazāk, bet no biznesa viedokļa ir pat ienesīgāki. Piemēram, stratēģiskās konsultācijas, palīdzība krīzes komunikācijā, interešu pārstāvniecība, valdības attiecības, satura mārketings un citi pakalpojumi. Palīdzam uzņēmumiem vadīt iekšējos procesus, kas ļauj nonākt pie jauniem, laikmeta un sabiedrības vajadzībām atbilstošiem produktiem un risinājumiem. Tas no komunikācijas jomas speciālistiem prasa pastāvīgu profesionālo izaugsmi, vienlaikus dodot arī papildu biznesa iespējas,» atklāj E. Klekere.

Deep White apgrozījums pēdējos četros gados pieaudzis par vairāk nekā divām reizēm, 2017. gadā sasniedzot 1,5 miljonus eiro. Tas uzņēmumam nodrošinājis vietu laikraksta Dienas Bizness un Lursoft veidotajā strauji augošo uzņēmumu jeb Gazeļu sarakstā. Šo gadu laikā stabili auguši arī uzņēmuma peļņas rādītāji – no 165 tūkstošiem eiro 2014. gadā tā palielinājusies līdz 375 tūkstošiem eiro 2017. gadā, kas ir aptuveni 25% no gada apgrozījuma. Uzņēmuma dibinātāja pozitīvos rezultātus saista ar pakalpojumiem, kas klientam sniedz lielāku vērtību, un darba kvalitāti. «Mēs nekad neesam koncentrējušies uz biznesa apjomu pieaudzēšanu, bet uz to, lai tas, ko darām, būtu kvalitatīvi un augstā līmenī,» akcentē Deep White dibinātāja.

Visu rakstu Raugās eksporta virzienā lasiet 24. maija laikrakstā Dienas Bizness

Abonējiet, lai saņemtu laikrakstu ik dienu.