SIA Bar Department sešos gados apmācījuši aptuveni 600 bārmeņus; kopš pagājušā gada darbojas tās uzņēmums arī Igaunijā, otrdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

«Sākumā mums bija tikai bārmeņu skola, bet gadu gaitā esam attīstījuši citus virzienus – šis ir uzņēmums, kas specializējas bāra nozarē, proti, piedāvājam gan skolu, gan apmācības alkohola kompānijām, gan privātas meistarklases, gan veicam izbraukumus, kur sniedzam bārmeņu pakalpojumus. Esam palīdzējuši atvērt arī vairākus bārus, konsultējuši uzņēmējus, kā to labāk darīt, kā veidot tā iekārtojumu, kādai jābūt dzērienu kartei,» stāsta SIA Bar Department līdzīpašnieks Iļja Obuhovskis.

Bar Department kursos gadā vidēji piesakās simts apmācāmie, bet ne visi saņem diplomu un nokārto gala eksāmenu. «Pieprasījums ir viļņveidīgs, taču nav pietiekams, jo pēdējos desmit gados ir atvērts ļoti daudz bāru, restorānu un kafejnīcu, taču personāls tik lielā apjomā netiek apmācīts. Uzņēmēji neinvestē savā personālā un nemudina cilvēkus papildus mācīties. Daudzi ir priecīgi, ka ir atraduši sakarīgu cilvēku pēc izskata un runas veida un cer, ka viss pārējais gan jau kaut kā sanāk. Mūsdienās bāru un restorānu jomā ir ļoti liela konkurence, līdz ar to, ja nebūs darbinieku ar pamata zināšanām, būs grūti noturēties un augt. Pirms desmit gadiem tik asas konkurences bāru un restorānu jomā nebija. Turklāt cilvēki ceļo, izglītojas un uzzina daudz ko par dzērieniem, un reizēm apmeklētāji šajā jomā ir gudrāki par pašiem bārmeņiem,» stāsta SIA Bar Department mārketinga direktors Edgars Elbergs.

Visu rakstu Tur rūpi par bārmeņu izglītošanu lasiet otrdienas, 17.aprīļa laikrakstā Dienas Bizness!