#Teju katra trešā šī zīmola kāzu kolekcijas kleita kļūst par dižpārdokli, taču to komerciālā veiksme nav racionāli izskaidrojama.

Teju katra trešā zīmola Katya Katya kāzu kolekcijas kleita kļūst par dižpārdokli, taču to komerciālā veiksme nav racionāli izskaidrojama

Tā DB stāsta zīmola radītāja, modes dizainere Katja Šehurina, kurai ir savs zīmola veikals Londonā.

Kāzu kleitu mode pēdējā laikā ir ļoti mainījusies – tērpi kļuvuši vienkāršāki un funkcionālāki. Ērtība ir ņēmusi virsroku pār vizuālo izskatu. Dizaineres kāzu kleitas ir ieturētas bohēmiskā stilā, tās izstaro vieglumu un brīvību. Ir izveidotas divas zīmola Katya Katya apģērbu līnijas: Katya Katya Occasion vakarkleitām un Katya Katya Bridal – kāzu kleitām.

Ar K. Šehurinu DB tiekas zīmola salonā Rūpniecības ielā, kas atrodas blakus viņas darba studijai. Galds, pie kura notiek saruna, ir noklāts ar jaunās kolekcijas skicēm. Tā kā augstās modes pasaulē idejas tiek zagtas, fotogrāfe tiek piekodināta tās nebildēt. Pie tā, ka zīmola Katya Katya kleitas tiek kopētas, K. Šehurina jau ir pieradusi.

Fragments no intervijas, kas publicēta 9. februāra laikrakstā Dienas Bizness:

Kas tiek darīts, lai kolekcija būtu komerciāli veiksmīga?

Ir jācenšas sajust modes tendences, īpaši kāzu kleitām. Ar vakarkleitām ir daudz grūtāk, jo tirgus globāli ir piesātināts. Tāpat ir ar prêt-à-porter apģērbiem. Interneta medijos nepārtraukti parādās arvien jauni tērpi, cilvēki tos skatās, viņi ar tiem ir pārsātināti, pat tos neuzvelkot mugurā. Kad atnāk uz veikalu, viņiem šķiet, ka tos ne tikai ir redzējuši, bet arī jau nēsājuši.

Ko darīt šādā situācijā?

Nezinu. It kā sākumā mēs visi priecājāmies par iespējām, kuras paver sociālie tīkli, taču pēdējā laikā tie jau sāk traucēt modes biznesa attīstībai. Daudzi apģērbi tiek radīti tikai un vienīgi, lai pievērstu sabiedrības uzmanību, īpaši nedomājot, vai tie kādam patiks vai nepatiks. Veidojas tāds apburtais loks.

Latvijā ir dažādi modes zīmoli, bet pārsvarā tiem ir grūtības izsisties starptautiskajā tirgū, gūt atpazīstamību. Jums tas ir izdevies, esat atvērusi zīmola veikalu Londonā. Kā to panācāt? Cik gadus tas prasīja?

Veikals Londonā man ir jau sešus gadus. Tur strādāja mana draudzene, kura piedāvāja atvērt veikalu. Tobrīd biju jauna un dumja... (Smejas.) Nevarēju iedomāties, ar kādām grūtībām nāksies saskarties. Iespējams, ka tas arī bija labi, jo mēs nebaidījāmies riskēt. Atradām piemērotas telpas. Pirmais veikals bija tikai 20 kvadrātmetrus liels. Mēs nesākām ar kāzu kleitām vai vakarkleitām, tie bija ikdienas apģērbi – džinsi un krekli, kādas pāris kleitas. Redzējām, ka vairāk uzmanību pircēji pievērš dažādiem interesantākiem tērpiem, kas domāti iziešanai. Šis veikals lielā mērā palīdzēja radīt zīmolu Katya Katya Shekurina. Pusgada laikā mainīju fokusu uz vakarkleitām, katrā kolekcijā bija arī kāda kāzu kleita. Tad izveidoju nelielu kāzu kleitu kolekciju. Šobrīd veikals, kuram ir divi stāvi, atrodas Čelsijā (Chelsea). Pagājušā gada septembrī veikts zīmola Katya Katya Shehurina rebrendings un notika mārketinga stratēģijas maiņa. Tas tika pārdēvēts par Katya Katya un izveidotas divas apģērbu līnijas – Katya Katya Occasion – vakarkleitām un Katya Katya Bridal – kāzu kleitām. Manu uzvārdu ir grūti izrunāt ne tikai latviešu un angļu valodā, bet arī krievu valodā. Turklāt klienti to jau bija pieraduši dēvēt par Katya Katya. Es zīmolu negribēju piesaistīt Londonai, kur veikala nosaukums ir Katya Katya London.

Kāds ir pats lielākais budžets, kas atvēlēts kāzu kleitai?

Es esmu pārdevusi kleitu par trīs tūkstošiem mārciņu, bet tā bija ļoti īpaša. Vidēji kāzu kleita maksā aptuveni 1,5 tūkstošus mārciņu. Lielbritānijā kāzu torte, piemēram, var maksāt 1,5 tūkstošus mārciņu, kas man šķiet absurdi.

Visu interviju Uzbur kleitu maģiju lasiet 9. februāra laikrakstā Dienas Bizness.

Abonējiet, lai saņemtu laikrakstu ik dienu.