Apģērbu un mājsaimniecības mazumtirdzniecības ķēdes «Pepco» pirmā veikala izveidē Rīgā investēti 135 000 eiro, aģentūrai LETA atklāja «Pepco» vadītājs Centrālajā un Austrumeiropā Marcins Stanko.

Viņš norādīja, ka parasti jauna «Pepco» veikala izveidošana izmaksā aptvueni 500 000 eiro, kas ietver veikala konstrukcijas izveidi, būvniecību, labiekārtošanu u.c. Tomēr, ņemot vērā, ka veikals izveidots jau esošā ēkā - tirdzniecības centrā «Mežciems» -, tad tā izveidei nepieciešamo investīciju apmērs bija krietni mazāks.

Vaicāts, cik lielu investīciju apmēru tuvāko gadu laikā plānots ieguldīt «Pepco» veikalu tīkla attīstībā Baltijas valstīs, tostarp Latvijā, Stanko norādīja, ka tas ir atkarīgs no tā, cik daudz veikalus kompānija plāno atvērt. Turklāt, ienākot jaunā tirgū un sākot tajā uzņēmējdarbību, «Pepco» ir nepieciešams saprast, kā sevi kā jaunu uzņēmumu tajā strukturēt, uzsvēra «Pepco» vadītājs Centrālajā un Austrumeiropā.

Viņš atklāja, ka uzņēmums tuvāko gadu laikā kopumā plāno investēt 150 miljonus eiro veikalu tīkla attīstībā Eiropā. Patlaban kompānijas mērķis ir atvērt aptuveni 310 jaunus «Pepco» veikalus deviņās tā darbības valstīs Eiropā, līdz 2020.gadam kopējo veikalu skaitu palielinot līdz 2000. Savukārt nākamo piecu gadu laikā uzņēmums cer minēto veikalu skaitu palielināt līdz 4000, uzsvēra Stanko.

«Pepco» tuvākajā laikā plāno paplašināt darbību arī Bosnijas, Horvātijas, Serbijas un Bulgārijas tirgos.

Kā ziņots, Rīgā tirdzniecības centrā «Mežciems» piektdien tika atvērts pirmais «Pepco» veikals Latvijā. Veikala atklāšanā līdz ar Stanko piedalījās arī «Pepco» Baltijas reģiona vadītājs Aleksandrs Čikaidze.

Stanko iepriekš aģentūrai LETA pauda uzskatu, ka «Pepco» biznesa modelim Latvijas tirgū ir ļoti labas perspektīvas, un uzņēmuma pirmā darbības gada laikā Latvijā paredzēts atvērt 12 veikalus. «Latvijas tirgus piedāvā plašas perspektīvas ar augstu potenciālu un nepārtraukti augošu ekonomiku. Šis ir pašsaprotams solis zīmola attīstībā,» sacīja «Pepco» vadītājs Centrālajā un Austrumeiropā.

Viņš norādīja, ka tuvāko triju gadu laikā Latvijā plāno atvērt 30 veikalu, tādējādi nodrošinot 200 jaunu darbavietu.

Vienlaikus Stanko atzīmēja, ka 2017.gada decembrī uzņēmums atvēra pirmo «Pepco» veikalu Lietuvā un drīzumā to plānots darīt arī Igaunijā. «Šobrīd kopumā jau astoņās valstīs - Čehijā, Horvātijā, Ungārijā, Polijā, Slovākijā, Rumānijā, Slovēnijā un Lietuvā - mums ir vairāk nekā 1300 veikalu, un mēs nodarbinām 12 000 cilvēku. Esam ļoti gandarīti, ka Latvija būs daļa no mūsu veikalu ķēdes un šie skaitļi tiks palielināti,» uzsvēra «Pepco» vadītājs Centrālajā un Austrumeiropā.

«Pepco» zīmola veikalos iespējams iegādāties bērnu, sieviešu un vīriešu apģērbus, apakšveļu, aksesuārus, rotaļlietas, interjera priekšmetus, tekstilizstrādājumus mājai un citas preces. Aptuveni 60% no «Pepco» sortimenta ir apģērbs, un 40% ir mājsaimniecības preces.

«Pepco» zīmols darbību sāka 2004.gadā Polijā. «Pepco» zīmols pieder Dienvidāfrikas Republikā bāzētam investīciju uzņēmumam «Pepkor», kura akcijas kotē Frankfurtes fondu biržā.