ES budžetā nav fiksēta konkrēta summa, kas iedalīta tieši Rail Baltica projektam, portālam DB sacīja Eiropas Komisijas Transporta, vides, jūrlietu un zivsaimniecības pārstāvis Enriko Brivio.

Pēc viņa teiktā, Eiropas infrastruktūras savienošanas instruments Connecting Europe Facility (CEF) ir galvenais ES finansējuma instruments Rail Baltica projekta atbalstam. Lēmums par turpmāko atbalstu tiks pieņemts, ņemot vērā nākamos pieteikumus, tostarp, nākamā ilgtermiņa ES budžeta ietvaros, kas tiks pieņemts 2021.-2027.gadam.

Tajā pašā laikā Eiropas Komisijas pārstāvis nenoliedza, ka budžeta korekcijas ilgtermiņa transporta infrastruktūras projektiem tiek veiktas diezgan bieži.

Viņš uzsvēra, ka Rail Baltica ir viens no sešiem prioritārajiem transporta projektiem Eiropā: «Projektam ar elektrificētu dzelzceļa līniju jāsavieno visas trīs Baltijas valstis ar Poliju un citām Eiropas valstīm. Projekta realizācija stiprinās transporta sakarus, kas veicinās ceļošanu un pārvietošanos, kā arī radīs ieguvumus gan biznesam, gan Eiropai kopumā.»

Kā atzīmē Brivio, 2014.-2020.gada finanšu ietvarā ES ir piešķīrusi 1,58 miljardus eiro no Eiropas fondu budžeta Baltijas valstu un Polijas Connecting Europe Facility projektam.

EK sekos līdzi, lai projekts tiktu īstenots. Tāpat kā pārrobežu projektu gadījumā, tas ir sarežģīts uzdevums, kas prasa mērķtiecīgu un apņēmīgu rīcību dažādu tehnisku uzdevumu risināšanā.

Laika posmā no 2014.gada līdz 2020.gadam ES Transporta infrastruktūras programmas CEF ietvaros Rail Baltica projektam jau piešķirtas vairākas dotācijas ar līdzfinansējumu līdz 85%. Kopumā visām trim Baltijas valstīm piešķirti aptuveni 788 miljoni eiro un 800 miljoni eiro Polijai, tādējādi kopējā summa sasniedz 1,58 miljardus eiro.