Rīgas pilsētas būvvalde izsniegusi
būvatļaujas visiem pieciem Skanstes tramvaja projekta posmiem, apliecināja Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve Una
Ahuna-Ozola.
Pirmais projekta posms paredz pārbūvēt jau esošās tramvaja līnijas
posmu no Krišjāņa Barona ielas un Pērnavas ielas krustojuma līdz Miera
ielai pa Pērnavas un Senču ielām.
Otrā kārta paredz veikt pārbūvi tramvaju līnijai no Miera ielas līdz
Ganību dambim, ieskaitot Ganību dambja - Pulkveža Brieža ielas -
Pētersalas ielas krustojumu, pa Zirņu, Skanstes un Sporta ielām.
Savukārt trešā kārta paredz pārbūvēt posmu no Ganību dambja līdz
Ausekļa ielas lokam (neieskaitot) pa Pētersalas un Eksporta ielām.
Satiksmes departamenta pārstāve Beāta Dambīte skaidroja, ka līdz ar būvatļaujas izsniegšanu projektētāji var sākt
būvprojekta izstrādi, jo būvatļauja izvirza nosacījumus, pēc kuriem tas
jādara.
Kā ziņots, projekta «Rīgas tramvaja infrastruktūras attīstība»
būvprojektu par 2,05 miljoniem eiro izstrādā SIA «BRD projekts».
Būvprojektēšanu paredzēts dalīt piecās kārtās - jaunizbūvējamais posms
sadalīts divās kārtās, savukārt pārbūvējamais - trīs.
«BRD projekts» pārstāvis Jānis Bidzāns iepriekš teica,
ka jau pavasarī uzņēmums apņēmies izsludināt būvniecības iepirkumu
pirmajiem diviem posmiem, kas paredz pieturvietu pielāgošanu zemās
grīdas tramvajiem un kontaktīklu pārbūvi jau esošajās tramvaja līnijās
pie Centrāltirgus un gar Vecrīgu.
Tas nozīmē, ka līdz tam brīdim projektētājiem jāpaspēj būvprojekts gan līdz galam izstrādāt, gan saskaņot.
Projekts paredz 3,6 kilometrus garas jaunas līnijas izbūvi pa
maršrutu Pērnavas iela - Senču iela - Zirņu iela - Skanstes iela -
Sporta iela, un vēl apmēram trīs kilometrus garas esošās 5. un
9.tramvaja maršrutu infrastruktūras rekonstrukciju līdz pilsētas
centram.
Projekta kopējās izmaksas ir 97,40 miljoni eiro, neieskaitot
pievienotās vērtības nodokli. Eiropas Savienības Kohēzijas fonda
finansējums ir 65,66 miljoni eiro, «Rīgas satiksmes» līdzfinansējums ir
27,40 miljoni eiro un citi publiskie līdzekļi snieguma rezerves
priekšfinansēšanai esot 4,33 miljoni eiro.
Projekta «Rīgas tramvaja infrastruktūras attīstība» mērķis ir
veicināt ilgtspējīgu sabiedriskā transporta izmantošanu Rīgā,
sabiedriskā transporta tīklā iekļaujot mazāk savienotas pilsētas
attīstības apkaimes.