Veicot Liepājas Oskara Kalpaka tilta tehnisko apsekošanu, konstatēts, ka nolietojies un savas funkcijas pilnvērtīgi neveic tilta labās puses gultnis, kas bojā pārējo tilta izgriešanas mehānismu un rada zināmus riskus, informē Liepājas SEZ pārvalde.

Liepājas SEZ pārvalde, sadarbībā ar pašvaldību un būvniekiem plāno tilta remontdarbus, kurus veiks SIA «Starts-Rīga Pluss» par kopējo summu 92 583 eiro. O. Kalpaka tilta gultņa nomaiņu un izgriešanas mehānisma renovāciju plānots veikt 8 nedēļu laikā un tiltu slēgt šā gada 25. jūnijā. Šobrīd tiek meklēti labākie risinājumi, kā organizēt sabiedriskā transporta plūsmu, lai iedzīvotāji varētu viegli un ātri nokļūt Karostā un no Karostas uz pilsētu.

Pēc LSEZ pārvaldes rīcībā esošās informācijas, tilta labā daļa ir remontēta pagājušā gadsimta sešdesmitajos gados, bet nav zināms, kas tieši tika darīts, jo padomju militāristi nav atstājuši ne informāciju, ne dokumentus.

Vēstures pētnieks Juris Raķis stāsta, ka tilta ziemeļu daļa ir grauta, spridzināta, divreiz taisīta no jauna, vispirms pēc pirmā pasaules kara, otro reizi – pēc 2006. gada notikumiem, kad tankkuģis Anna to sagrāva. Savukārt dienvidu daļa ir praktiski visu laiku ekspluatēta. Ja ziemeļu daļa ir remontēta iepriekšminēto iemeslu dēļ, dienvidu daļa pēdējo reizi remontēta ap 1968. gadu, turklāt, kā norāda Juris Raķis, toreiz remonts neesot bijis kvalitatīvs – neviena daļa netika kniedēta, nebija labas stiprības materiālu.

«Vasara ir tilta remontam labākais laiks, skolēniem brīvlaiks, arī laika apstākļi atļauj. Tilts, kas sver 300 tonnas, ir jāpaceļ no balsta uz augšu, jāatbrīvo metāla pirksti, pie kuriem ir piestiprināts tilts pie gultņa, jāatbrīvo gultnis, jāizceļ ārā, jāieliek cits vietā, jānostiprina,» skaidro LSEZ tehniskā direktora vietnieks Aigars Kudrēvičs. 

Oskara Kalpaka tilts būvēts 1906. gadā, lai savienotu cariskās Krievijas kara flotes bāzi Karostu ar pilsētu un būtu iespēja ērti pārvietoties gan kuģiem, gan arī tā laika transportam, piemēram, zirgu pajūgiem, un ļaudīm. To projektējis vācu inženieris Haralds Halls, un tā garums ir 132.28 metri, augstums virs ūdens līmeņa 8.32 metri. Tilts pārdzīvojis divus pasaules karus un dažādus saimniekus, kas ietekmējis arī tā ekspluatāciju.

Vācu inženieris Haralds Halls tiltu projektējis tā, lai tas būtu drošs un varētu darboties arī spēcīgākā vējā. Katra tilta izgriežamā daļa balstās uz vienu atbalsta punktu un precīzi izlīdzina sānsveri, ko nodrošina betona atsvari.