Lielbritānijas valdība pirmdien paziņoja par vērienīgu koronavīrusa pandēmijas novājinātā privatizētā dzelzceļa sektora reorganizāciju, kas paredzēs franšīzes aizvietot ar koncesijas līgumiem, kas pakļauti stingrākām pārbaudēm un ar lielāku valsts iesaistīšanos.

Tādējādi vilcienu pakalpojumi vairs netiks pārvaldīti ar franšīzēm, kas to pārvaldību nodeva privātajiem operatoriem, un tās tiks aizvietotas ar koncesijas līgumiem.

"Ministri šodien pēc 24 gadiem izbeidza dzelzceļa franšīžu sistēmu, sperot pirmo soli, lai atkal apvienotu Lielbritānijas sadrumstaloto tīklu. Jaunā sistēma radīs vienkāršāku un efektīvāku struktūru, un tā savu veidolu iegūs turpmākajos mēnešos," norāda Lielbritānijas Transporta ministrija.

Lai arī Lielbritānijas dzelzceļa sliedes joprojām pārvalda valsts, vilcienus kontrolē galvenokārt privāti uzņēmumi, vienlaikus saņemot apjomīgas valsts subsīdijas.

Lielbritānijas transporta ministrs Grānts Šaps pirmdien sacīja, ka pašreizējais modelis tagadējā situācijā nav efektīvs, jo liela daļa dzelzceļa sistēmas lietotāj uzturas mājās.