Čehijas vilcienu ražotājs «Škoda Vagonka» ir vērsies Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) ar iesniegumu par sarunu procedūras Piepilsētas pasažieru elektrovilcienu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegāde un personāla apmācība pārkāpumiem un tās rezultātiem, informē uzņēmuma pārstāvji.

Škoda pārstāvji norāda, ka AS Pasažieru Vilciens (PV) izsludinātā iepirkuma procesa rezultātā pretendentiem bija jāspēj piegādāt un uzturēt 32 jaunus elektrovilcienus, un iepirkuma priekšmets bija vidējās kopējās izmaksas uz vienu pasažieru sēdvietu gadā. Savukārt AS Pasažieru Vilciens veiktajā uzvarētāja pasludināšanas ceremonijā tika nosaukts uzvarētāja kopējais izmaksu apjoms 225,3 miljonu EUR apmērā, kas ne tikai neatbilst iepirkuma priekšmeta definīcijai, bet ir tikai daļa no vērtējamo parametru saraksta.

Škoda sākotnējā piedāvājumā, kurš tika iesniegts šī gada 6.augustā, ietvertās vidējās kopējās izmaksas uz vienu pasažieru sēdvietu bija 893,59 eiro. Tā kā konkursa nolikums deva iespēju konkursa komisijai izskatot piedāvājumus veikt cenu korekciju, tad vairāku mēnešu sarakstē Škoda apsprieda ar »PV« korekciju līdz 912,05 EUR uz vienu pasažieru vietu, taču nepieņem jebkādas tālākās korekcijas. »Škoda« norāda, ka »PV« vienpusēji, bez saskaņošanas ar pretendentu, un tādējādi nelikumīgi veica cenu korekciju līdz 928,50 EUR par vienu pasažieru vietu, kam »Škoda« vēl pirms rezultātu paziņošanas, informējot rakstiski, nav piekritusi. »Škoda« joprojām ir gatava nodrošināt piepilsētas pasažieru elektrovilcienu piegādi ar vidējām kopējām izmaksām 912,05 EUR uz vienu pasažieru vietu vidēji gadā, tādējādi piedāvājot būtiski izdevīgākus nosacījumus nekā līdzšinēji pasludinātais konkursa uzvarētājs, norāda uzņēmums.

Škoda atgādina, ka cits iepirkuma pretendents - Stadler - vērsās IUB ar sūdzību par pretendenta Talgo atbilstību iepirkuma kvalifikācijas prasībām. IUB sūdzību faktiski neizskatīja pēc būtības.

Pēc Škoda rīcībā esošās informācijas Talgo pēdējo piecu gadu laikā līdz pieteikuma iesniegšanas brīdim nebija izgatavojis, sertificējis, piegādājis un nodevis pastāvīgā ekspluatācijā vismaz desmit piepilsētas pasažieru elektrovilcienus (EMU – electric multiple unit), kas tiek izmantoti pasažieru pārvadāšanai Eiropas Savienības vai Eiropas Brīvās Tirdzniecības Asociācijas dalībvalsts dzelzceļa tīklā vai 1520 mm sliežu ceļa platuma tīklā. Pēc Škoda rīcībā esošās informācijas Talgo elektrovilcieni ir nevis EMU jeb motorvagonu ritošais sastāvs, bet gan vilcieni, kuri ir aprīkoti ar lokomotīvēm kā vilces līdzekļiem un pasažieru vagoniem.

Škoda uzskata, ka PV nav nodrošinājis Sarunu procedūras atklātumu, jo īpaši jautājumā kas attiecas uz pretendentu kvalifikāciju, uz ko vairākkārt no Škoda puses tika aicināti atsaucoties uz šādu praksi citos Eiropas tirgu iepirkumos.

Škoda lūdz IUB uzlikt par pienākumu PV atklāt visiem pretendentiem informāciju par piedāvātās cenas norādītajām komponentēm. Tāpat Škoda aicina visus iepirkuma dalībniekus atklāt vilcienus, ar kuriem tie kvalificējušies, nosaucot konkrētus tirgus, kuros tie darbojas, konkrētus modeļus, kas tikuši piegādāti, un tad vērtēt konkursa dalībnieku atbilstību kvalifikācijas prasībām.