Prāmju satiksmes uzņēmums "Stena Line" paziņojis par savas darbības paplašināšanu un nostiprināšanu Baltijas jūras reģionā. Nākamajā gadā pašreizējie kuģi maršrutā Nīnashamna-Ventspils tiks aizstāti ar diviem pagarinātiem RoPax prāmjiem – "Stena Lagan" un "Stena Mersey", informē uzņēmums. 

"Stena Line" norāda, ka jaunie prāmji paplašinās piedāvājumu gan pasažieriem, gan ļaus par 30 procentiem palielināt kravu pārvadājumu apjomu šajā maršrutā.

Prāmji, kuru garums  būs 222 m, nodrošinās vairāk vietas pasažieriem un spēs uzņemt uz klāja vairāk kravu vienību. Interjers būs atbilstošs pazīstamajam skandināvu dizainam. Prāmjos būs jaunas kajīšu kategorijas, kuģa veikals, atpūtas vietas ar guļamkrēsliem un daudz citu telpu, to skaitā divi restorāni, bārs, kafejnīca un ārējais klājs. Kajīšu skaits būs gandrīz divreiz lielāks nekā šobrīd – tiks nodrošinātas 764 gultasvietas. 

"Ir pieaudzis pieprasījums no mūsu klientiem Baltijas jūras reģionā. Tagad mēs nostiprinām savu pozīciju reģionā, paplašinot piedāvājumu ar jauniem, moderniem kuģiem un lielāku ietilpību," stāsta Niklass Martensons (Niclas Mårtensson) "Stena Line" izpilddirektors.

2005. gadā Itālijas kuģu būvētavā "Visentini" tika uzbūvēti divi moderni RoPax kuģi – "Stena Lagan" un "Stena Mersey", kas iepriekšējos desmit gadus kursēja "Stena Line" maršrutā Īrijas jūrā starp Belfāstu un Liverpūli. Lai radītu vairāk standartizētu, modernu un elastīgu floti, šie divi kuģi tiks uzlaboti, pārveidoti un pagarināti pirms nodošanas ekspluatācijā maršrutā Nīnashamna-Ventspils 2021.gadā. Līdz šim vēl nebijušo pārbūvi veic "Stena RoRo" un "Sedef" kuģu būvētava Turcijā.

Abi kuģi tiks pagarināti ar 36 metru garu vidus daļu, un pēc pārbūves kuģa garums būs 222 m, bet ietilpība būs 200 kajītes, 970 pasažieri un 2875 līnijmetri kravu vienībām un papildu klājs automobiļiem, kas par 30 procentiem palielinās kravu pārvadājumu apjomu maršrutā. Lai palielinātu iekraušanas efektivitāti, prāmji tiks pārbūvēti, radot caurbraukšanas iespēju divos līmeņos. Kuģi tiks aprīkoti arī ar hibrīdām izplūdes gāzu attīrīšanas sistēmām.

Pirmo no kuģiem – "Stena Lagan", kurš pašlaik atrodas "Sedef" kuģu būvētavā Tuzlā, Turcijā, 2021. gada sākumā ir plānots sākt ekspluatēt maršrutā Nīnashamna-Ventspils. Kuģis "Stena Mersey" joprojām darbojas maršrutā Belfāsta-Liverpūle un 2021. gada janvārī pirms nogādāšanas uz "Sedef" kuģu būvētavu pagarināšanai, tiks aizstāts ar trešo E-Flexer klases kuģi "Stena Embla". Paredzēts, ka prāmis jaunajā maršrutā sāks darboties vēlāk tajā pašā gadā.

"Stena Line" ir viens no pasaulē vadošajiem prāmju satiksmes uzņēmumiem, kas nodrošina 18 prāmju maršrutus Eiropā. Trīs no tiem darbojas Baltijas jūrā. Kopš uzņēmums "Stena Line" 2012. gadā iegādājās maršrutu starp Nīnashamnu Zviedrijā un Ventspili Latvijā, tas ir paplašinājis savu darbību vairāk nekā divas reizes. Sākotnēji maršrutā kursēja viens kuģis 10 reizes nedēļā, taču šobrīd pasažieru un kravu pārvadājumi šajā maršrutā tiek nodrošināti ar diviem kuģiem 24 reizes nedēļā.