Sākotnējās investīcijas kravas mikroautobusu koplietošanas platformas ieviešanā Latvijā ir 600 tūkstoši eiro, bet kopā tuvākā gada laikā plānots ieguldīt aptuveni 1,1 miljonu eiro

Paredzēts, ka trīs mēnešu laikā uzņēmums sāks pelnīt, bet investīcijas plānots atpelnīt trijos gados. «Nolēmām sākt ar busiņiem, jo tie prasa mazākas investīcijas un ir arī mazāks risks. Varam ienākt ar 30 busiņiem un skatīties, vai cilvēkiem vispār patīk. Risks ir mazāks, bet atdeve – tāda pati. Protams, vieglo auto nišā lietotājus ir vieglāk uzrunāt nekā tos, kuri izmanto busiņus. Digitālā mārketinga stratēģija ir nedaudz citāda,» atzīst Egija Gailuma, SIA CityBee Latvija vadītāja.

2013. gadā Lietuvā dibinātā uzņēmuma CityBee klienti veica 1,2 miljonus braucienu. Kompānijas īpašnieks Modus Group pērnā gada nogalē uzņēmumā ieguldīja 110 miljonus eiro turpmākajai attīstībai. Tā bija gada lielākā investīcija Lietuvā jaunuzņēmumu vidē. Par šiem līdzekļiem paredzēts iegādāties 5000 automašīnas, kas ir piecas reizes vairāk nekā šobrīd esošajā uzņēmuma autoparkā.

Uzņēmums šobrīd vairākās pilsētās kaimiņvalstīs piedāvā vairāk nekā tūkstoš koplietošanas vieglās automašīnas un 60 busiņus. Polija un Latvija ir kompānijas pirmais ārzemju tirgus, kur CityBee startē ar B kategorijas kravas busiņiem.

Atslēdz ar telefonu

Kad cilvēkam ir nepieciešamība pēc B kategorijas kravas busiņa, viņš CityBee mobilajā lietotnē rezervē auto. Viņam ir 15 minūtes laika, par ko netiek iekasēta maksa, lai aizietu līdz transportlīdzeklim. Maksa par pakalpojumu tiek iekasēta, rēķinot nobrauktos kilometru un stāvēšanas laiku, kas ir aptuveni deviņi eiro stundā. Skaitītājs apstājas pie 36 eiro dienā. «Ja visu dienu jāpārvadā mēbeles no viena dzīvokļa uz otru, to var izdarīt par 36 eiro,» saka E. Gailuma. Braucēji paši uzpilda degvielu, bet papildus par to nemaksā. «Mašīnās ir «cirkulīša» kartes – ja esi tik labs un uzpildi degvielu, dodam dažu eiro bonusu. Piešķiram to, jo citādi jau nevienam negribas tērēt laiku un uzpildīt ne savu mašīnu,» tā E. Gailuma.

Paredzēts, ka kravas busiņi atradīsies pie desmit būvniecības un «dari pats» veikaliem, piemēram, K-Senukai, Kurši un Būvniecības ABC. Polijā ir vienošanās arī ar IKEA, bet Latvijā sarunas par sadarbību nav vainagojušās panākumiem. 


Visu rakstu lasiet 18. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Abonējiet, lai saņemtu laikrakstu ik dienu.