Ēdināšanas uzņēmumam saņemt aizdevumu bankā nav vienkārši, jo to finanšu rādītāji bieži vien nav spīdoši un ienākumu plūsma nav paredzama, atzīst kredītiestāžu pārstāvji, kas novērojuši, ka pieprasījums pēc kredītiem lielā mērā ir sezonāls, ceturtdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Lai arī daudziem šķiet, ka ēdināšanas bizness ir viens no vienkāršākajiem, lai būtu sekmīga uzņēmuma darbība ilgtermiņā, ir svarīga šo uzņēmumu pārvaldība, izpratne par biznesa specifiku, spēcīgs zīmols un citi faktori, uzskaita Swedbank Starptautisko un tirdzniecības uzņēmumu apkalpošanas nodaļas vadītājs Nils Polis. Pēc viņa novērojumiem, sabiedriskajā ēdināšanā stila un modes diktāts ir skarbs un ilgstoši tirgū pastāvēt ir spējušas tikai labi pārvaldītas restorānu un kafejnīcu ķēdes un tikai daži atsevišķi restorāni, kuriem jau no darbības sākuma izdevies iemantot publikas simpātijas caur vairāku faktoru kopumu, piemēram, konceptu un kvalitātes noturību cauri gadiem, profesionālu un motivētu personālu un vadību, vietas izvēli un ārkārtīgi svarīga ir īpašnieku spēja un vēlmes investēt savus līdzekļus biznesa uzturēšanā un modernizācijā, arī bez veiksmes arī nekādi neiztikt. Tajā pašā laikā pastāv vairāki objektīvi šķēršļi, kuru dēļ aizdevuma saņemšana ir sarežģīta.

«Ēdināšanas uzņēmumu naudas plūsma bieži vien nosedz vien pamatizmaksas, piemēram, darba algas, izejvielas, nodokļus, telpu uzturēšanas izmaksas utt., Līdz ar to segt kredītmaksājumus visa gada griezumā ir problemātiski. Arī ikdienā mēs varam novērot, ka restorānu dzīvescikls ir salīdzinoši īss, tas ir atkarīgs no ļoti daudziem faktoriem, nevienā biznesa plānā nevar pārbaudīt vai ēdināšanas uzņēmums būs dzīvotspējīgs. Līdz ar to ēdināšanas uzņēmumu attīstība visbiežāk ir jāfinansē no īpašnieku līdzekļiem, lai investīciju atmaksa neradītu papildus slogu ikdienas darbības naudas plūsmā. Līdz ar to banka šajā nozarē ir izsniegusi ļoti nelielu finansējuma apmēru,» pieredzē dalās SEB bankas privātpersonu un SME kreditēšanas centra vadītājs Māris Saulājs.

Visu rakstu lasiet 11. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!