Kopš lēmuma 15.augustā apturēt «PNB bankas» darbību, «Swedbank» filiālēs un klientu apkalpošanas centros vērojams «PNB bankas» klientu pieplūdums - atvērti vairāk nekā 2000 jaunu kontu, informēja «Swedbank».

«PNB bankas» klientu pieplūdums atsevišķās «Swedbank» filiālēs izveidojis rindas, tāpēc «Swedbank» aicina savus klientus pēc iespējas vairāk izmantot attālinātos bankas pakalpojumus, bet, ja nepieciešama ierašanās filiālē, tad izmantot iespēju rezervēt laiku konsultācijai iepriekš. Esošajiem «Swedbank» klientiem ir noteikta prioritāra apkalpošana.

«Jau šobrīd visus pamatpakalpojumus, ko izmantojam ikdienā - naudas pārskaitījumus, konta atlikuma pārskatīšanu, PIN koda maiņu, dažādus maksājumus, rēķinu apmaksu u.c. - var veikt internetbankā vai mobilajā lietotnē bez fiziskas bankas darbinieka klātbūtnes. Savukārt, ja nepieciešama jauna bankas karte, bankai var pieteikt, lai to atsūta pa pastu un šāds sūtījums ir pilnībā drošs, jo bankas karti var aktivizēt tikai pats kartes īpašnieks,» skaidroja «Swedbank» Klientu servisa pārvaldes vadītājs Vadims Frolovs.

Šobrīd pieaug arī uzņēmēju interese - pēdējās dienās atvērti vairāk nekā 100 uzņēmumu kontu. Tiem uzņēmējiem, kas jau ir «Swedbank» klienti kā privātpersonas, ir iespēja atvērt uzņēmuma kontu «Swedbank» attālināti, nenākot uz filiāli. Viss, kas nepieciešams, ir bankā reģistrēts derīgs personu apliecinošs dokuments un «Smart-ID» ar kvalificētu elektronisko parakstu vai eID karte.

Savukārt klientiem, kam nepieciešams iegriezties «Swedbank» filiālē, banka iesaka izmantot iespēju pieteikt konsultācijas laiku un vietu iepriekš, lai nebūtu jāgaida rindās. «Swedbank» iesaka filiāļu apmeklētājiem ņemt vērā tās filiāles, kur šobrīd ir lielākais «PNB bankas» klientu pieplūdums un līdz ar to arī garākās rindas. Šobrīd tādas ir Rīgas filiāles «Centrs», «Spice», «Origo», «Imanta», «Plaza», «Akropole», «Domina», «Purvciems» un «Sarkandaugava», kamēr reģionos lielākā klientu plūsma vērojama Daugavpilī, Rēzeknē, Liepājā, Ventspilī un Kuldīgā. Atsevišķās filiālēs rindā jāgaida pat virs divām stundām, bet konsultāciju centrā savienojumu jāgaida no piecām līdz 15 minūtēm. Savukārt internetbankas lietotājiem ir iespēja izmantot arī automatizētās sarakstes iespēju ar banku.

«Ja «Swedbank» klientiem ir nepieciešamība iegriezties filiālē, mēs apkalposim savus klientus prioritārā kārtībā. Tomēr, ja klientiem nav nepieciešamība izvēlēties kādu konkrētu filiāli, mēs ieteiktu doties uz tām filiālēm, kurās šobrīd ir mazāks «PNB bankas» klientu pieplūdums. Tās filiāles, kas atrodas tuvu «PNB bankas» filiālēm, tajās veidojas rindas, jo «PNB banka» klienti vēlas atvērt kontus «Swedbank». Vēlamies uzsvērt, arī «PNB banka» klientiem ir iespēja arī telefoniski pieteikties apkalpošanai, lai nevajadzētu stāvēt rindās. Savukārt jaunu kontu atvēršanai, ir iespēja aizpildīt pieteikumu «Swedbank» mājaslapā,» skaidroja Frolovs.

Viņš arī paredzēja, ka lielāka plūsma atsevišķās «Swedbank» filiālēs saglabāsies vismaz līdz ceturtdienai, kad «PNB bankā» esošo līdzekļu izmaksu uzsāks «Citadeles banka».

Kā ziņots, no 15.augusta, plkst.21 ir apturēta «PNB bankas» darbība. Šāds lēmums pieņemts, lai nepieļautu bankas līdzekļu aizplūšanu.

Eiropas Centrālā banka kā «PNB bankas» tiešais uzraugs 15.augustā nolēma atzīt «PBN banku» par tādu finanšu iestādi, kas ir nonākusi vai nonāks finanšu grūtībās. Savukārt Eiropas Vienotā noregulējuma valde pieņēma lēmumu neveikt «PNB bankas» noregulējumu, kas nozīmē neveikt pasākumus, lai bankas darbību stabilizētu. Ņemot vērā minēto un rūpējoties par bankas klientu noguldījumu aizsardzību, Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) padome ārkārtas sēdē nolēmuma apturēt finanšu pakalpojumu sniegšanu «PNB bankā» un lēma par noguldījumu nepieejamību.

Eiropas Centrālā banka kā «PNB bankas» tiešais uzraugs pieņēmis šādu lēmumu, konstatējot, ka banka nav ievērojusi regulējošās prasības un izvērtējot bankas finansiālo situāciju.

Garantēto atlīdzību izmaksa jāuzsāk ne vēlāk kā 8.darba dienā pēc noguldījumu nepieejamības iestāšanas. Noguldījumu garantiju sistēma paredz katram «PNB bankas» klientam noguldījumu izmaksu garantētās atlīdzības veidā līdz 100 000 eiro.

Garantētā atlīdzība līdz 100 000 eiro apmērā tiks izmaksāta gan fiziskām, gan juridiskām personām par visu veidu noguldījumiem jebkurā valūtā. Garantētā atlīdzība attiecas uz bankas klientu līdzekļiem, uz noguldījumu procentiem, kas uzkrāti līdz noguldījumu nepieejamības iestāšanās dienai, uz atlikumiem norēķinu kontos vai algas kontos un uz līdzekļiem krājkontos.