Swedbank peļņa 2019.gada deviņos mēnešos ir saglabājusies stabila 83 miljonu eiro apmērā, informē bankas pārstāvji. 

Peļņu sekmēja lielāka bankas klientu ekonomiskā aktivitāte, kas atspoguļojās arī lielākos bankas ieņēmumos. Tīrie procentu ienākumi ir auguši par 5 procentiem, galvenokārt kredītportfeļa izaugsmes dēļ. Kredītportfelis ir palielinājies par 6%, kur izaugsmi nodrošināja pieaugums kā uzņēmumu, tā mājsaimniecību kredītportfelī. Noguldījumu apjoms ir audzis par 1%. 

Tīrie komisiju ienākumi deviņos mēnešos ir sarukuši par 1%. Zemākus ienākumus no ieguldījumu pārvaldīšanas kompensēja lielāki ieņēmumi no maksājumu karšu un maksājumu apkalpošanas. Tikmēr citi ienākumi ir palielinājušies par 10%, galvenokārt ienākumu kāpums bijis apdrošināšanas jomā. Kopējie izdevumi gada laikā arī ir auguši.

Augstākas personāla izmaksas un ieguldījumi digitālajos risinājumos ir veicinājuši izmaksu kāpumu par 4%. Kredītuzkrājumi sasniedza 1 miljonu eiro, salīdzinot ar uzkrājumu atbrīvošanu 1 miljona eiro apmērā tādā pašā laika posmā pērn. Gada pirmajos deviņos mēnešos Swedbank par savu banku izvēlējušies teju 30 tūkstoši jauni klienti, no kuriem vairāk nekā puse - 19 tūkstoši, ir jaunieši vecumā līdz 26 gadiem.

«Trešais ceturksnis aizvadīts inovāciju zīmē, klientiem aktīvi sākot izmantot mūsu piedāvātos jauninājumus - jauno mobilo lietotni un norēķinus ar dažādām viedierīcēm. Nodrošinot iespēju Swedbank internetbankā aplūkot sava SEB bankas konta atlikumu, esam piedzīvojuši jaunas ēras sākumu banku nozarē. Jau pārskatāmā nākotnē «Swedbank» klienti varēs pievienot jebkurā citā Eiropas bankā atvērtu kontu, aplūkot tā atlikumu un darījumu vēsturi, kā arī veikt maksājumus, nepametot «Swedbank» mobilo lietotni vai internetbanku. Simbolisks datums bija arī 9.septembris, līdz kuram klienti izvēlējās alternatīvas ierastajām kodu kartēm,» uzsver Swedbank vadītājs Latvijā Reinis Rubenis.