Lietuviešu starptautisko naudas pārskaitījumu kompānijas TransferGo klientu skaits pārsniedzis pirmo miljonu

Nesen TransferGo noslēdza B līmeņa investīciju raundu, un līdz šim kopumā kompānija piesaistījusi aptuveni 44,4 milj. dolāru investīcijas no Revo Capital, Seventure Partners, Vostok Emerging Finance, Practica Capital, Hard Yaka, U-Start u.c., liecina TechCrunch apkopotā informācija. «Uzņēmumā ir ienākuši vērienīgi investīciju fondi, par ko esam priecīgi,» saka Daumants Dvilinsks (Daumantas Dvilinskas), TransferGo (UAB GoSystems) līdzdibinātājs. Šā gada beigās vai nākamā gada sākumā varētu sekot nākamais finanšu piesaistīšanas raunds. Pirms dažiem mēnešiem uzņēmums sasniedza miljons klientu robežu, turklāt izaugsme no pusmiljona līdz miljonam notikusi ļoti strauji – dažos mēnešos. D. Dvilinsks spriež, ka izdosies vēlreiz dubultot klientu skaitu mazāk nekā gada laikā. Dienā klientu skaits aug par aptuveni 3000, un kompānija apstrādā 2,5 miljonus transakciju gadā. Vidējā summa, ko cilvēki pārsūta, izmantojot TransferGo, ir 350 britu mārciņas.

Uzņēmums sāka darbu ar fokusu uz Centrālo un Austrumeiropu, bet pēdējos divus trīs gadus koncentrējas uz augošu tirgu Ukrainā, Turcijā, Indijā. «Esam kļuvuši par tirgus līderi Ukrainā, un tas tagad ir lielākais «koridors» Eiropā, apsteidzot Poliju. Tas saistīts ar to, ka ukraiņi dodas uz Eiropu, meklējot labāku dzīvi,» spriež D. Dvilinsks. Populārākie valūtu maršruti ir no Lielbritānijas uz Austrumeiropu – Poliju, Ukrainu. Arī no Vācijas uz Turciju. «Cilvēki mēģina pārvietot vērtību no Rietumiem uz Centrāleiropu,» saka D. Dvilinsks.

Ideja par TransferGo radās ap 2010. gadu, kad D. Dvilinsks un otrs uzņēmuma līdzdibinātājs kopā veica pārrobežu biznesu Lielbritānijā. Viņiem bija piegādātāji Lietuvā, bet ar tirdzniecību uzņēmums nodarbojās Lielbritānijā, tāpēc meklēja veidu, kā atrisināt naudas zudumu problēmu, konvertējot dažādas valūtas.

TransferGo nav viņu pirmais bizness, viņiem ir zināma pieredze uzņēmējdarbībā. Iepriekšējā pieredze un kļūdas māca, kā veidot dibinātāju komandu, kurā visi cilvēki nav vienādi, bet gan papildina cits cita pieredzi un zināšanas. «Problēmas var pamanīt tikai tad, kad kaut ko dari, nevis sēdi un domā par to. Sliktākais ir izdomāt kaut ko, kas pašam patīk, bet klientiem nav vajadzīgs,» viņš uzskata.

Uzņēmumā strādā 140 cilvēki piecos birojos Viļņā, Londonā, Berlīnē, Varšavā un Stambulā. Jaunākais birojs atvērts Stambulā aptuveni pirms gada. Nesenākajā investīciju raundā investoriem pievienojās turku investors Revo Capital, kas uzņēmumam palīdzēja tur iekārtoties, un tas bija solis Turcijas virzienā. Pagaidām tur ir trīs cilvēki, pārsvarā mārketinga un biznesa attīstības speciālisti. «Turcija ir ļoti interesants un nepietiekami labi apkalpots tirgus, tur redzam plašas iespējas,» saka D. Dvilinsks.

Sāncenši ir lielie spēlētāji – Western Union, MoneyGram, Paypal, bankas. D. Dvilinsks par konkurentu neuzskata igauņu TransferWise. «Ja skatāmies uz viņu jaunākajiem publiskajiem paziņojumiem, tad tas ir no mums atšķirīgs bizness,» saka D. Dvilinsks.


Visu rakstu lasiet 2. septembra laikrakstā Dienas Bizness, meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!