ASV 20 gadu veiksmīgākā akcija saistīta ar enerģijas dzērienu ražošanu

Ilgākā termiņā vienas no pašām labākajām ieguldījumu iespējām sagādā akciju tirgus. Vēsture rāda, ka šie vērtspapīri ir tendēti uz cenu izaugsmi, un turklāt likviditāte lielākajos šajos tirgos ir ievērojama. Tas nozīmē, ka pirkt un pārdot vērtspapīrus var gandrīz katru dienu bez būtiskas to cenas ietekmēšanas.

Var arī atskatīties uz to, kuru lielo kompāniju akcijām iepriekšējo 20 gadu laikā klājies vislabāk. Pirmie prātā nāk pašreizējie tehnoloģiju milži, un patiesībā daudz melots arī nebūtu, ja teiktu, ka tieši to vērtspapīri pēdējos gados ir bijis simbols cenu palielināšanās stāstam. Piemēram, Amazon.com akcijas cena kopš šīs tūkstošgades sākuma ir palēkusies par 2,3 tūkst. procentiem (faktiski par visu šo pieaugumu atbildīgi ir tieši 10 iepriekšējie gadi). Savukārt Apple akcija kopš 2000. gada palēkusies vēl straujāk – par 5,3 tūkst. procentiem.

Mīl enerģiju

Šādi pieaugumi izskatās ļoti iespaidīgi, lai gan tas ir patālu no paša veiksmīgākā akciju izaugsmes stāsta šajā periodā. Pieejamā informācija liecina, ka visveiksmīgākā ASV akcija, ja vērtē tās cenas pieaugumu, bijusi enerģijas dzērienu ražotājam un pārdevējam Monster Beverage. Proti, tās vērtība kopš 2000. gada 1. janvāra ir palēkusies aptuveni par 60 tūkst. procentiem. Togad to varēja iegādāties par nepilniem 10 ASV dolāra centiem, bet pašlaik tās cena atrodas virs 54 ASV dolāru atzīmes.

Tiek norādīts - Monster Beverage ir izdevies ziņot par peļņu katru gadu kopš finansiālās krīzes. Turklāt uzņēmuma apgrozījuma izaugsme (gadā) zem 9% atzīmes nav paslīdējusi jau kopš 2001. gada. Enerģijas dzēriens ir viena no tām lietām, ko ir pieņems lietot jaunajām paaudzēm, kuru nozīme ekonomikā arvien pieaug. Rezultātā šādiem uzņēmumiem izdevies straujāk audzēt savus ienākumus.


Visu rakstu lasiet 17. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Abonējiet, lai saņemtu laikrakstu ik dienu.