Šodien valdība apstiprināja Satiksmes ministrijas izstrādātos grozījumus Ceļu satiksmes likumā, kuru mērķis ir paredzēt kārtību elektroskrejriteņu iekļaušanai ceļu satiksmē.
Palielinoties
elektroskrejriteņu skaitam, vienlaikus pieaug arī riski satiksmes
drošībai, tostarp gājējiem. Tāpēc Satiksmes ministrija ir
izstrādājusi likumprojektu "Grozījumi Ceļu satiksmes likumā", paredzot papildināt Ceļu satiksmes
likumu ar normām, kas attiecināmas uz elektroskrejriteņu
iekļaušanu dalībai ceļu satiksmē.
Likumprojekts,
citā starpā, paredz:
papildināt Ceļu satiksmes likumu ar elektroskrejriteņa definīciju;
precizēt Ceļu satiksmes likumā ietvertā transportlīdzekļa un mehāniskā transportlīdzekļa definīciju, kā arī mopēda, tricikla, motocikla, kvadricikla un velosipēda terminus;
noteikt, ar kādiem transportlīdzekļiem atļauts piedalīties ceļu satiksmē, paredzot, ka arī ar elektroskrejriteni ir atļauta dalība tajā;
precizējumu, kā veicama velosipēdu un elektroskrejriteņu reģistrācija;
papildu izņēmumus, kad transportlīdzeklim nav nepieciešama valsts tehniskā apskate;
precizējumu normām attiecībā uz komersantiem, kuriem ir tiesības nodarboties ar transportlīdzekļu vadītāju, tostarp traktortehnikas vadītāju, apmācību;
precizējumu attiecībā uz vecumu, no kāda ir pieļaujama dalība ceļu satiksmē ar velosipēdu un elektroskrejriteni.
Par
Ministru kabineta apstiprinātajiem grozījumiem tālāk jālemj
Saeimai.
Saistībā
ar minētajiem grozījumiem Ceļu satiksmes likumā ir izstrādāti
un šobrīd tiek saskaņošanai virzīti saistītie grozījumi
Ministru kabineta 2015. gada 2. jūnija noteikumos Nr. 279 "Ceļu
satiksmes noteikumi". To mērķis ir papildināt noteikumus ar
prasībām elektroskrejriteņu vadītājiem.