Piesakot dalību tirgū laikā, kad kebabnīcas Rīgā ir savairojušās kā sēnes pēc lietus, nepieciešams likt lietā jaunus mārketinga risinājumus

Pirms gada Biznesa augstskolas Turība students Edgars Kroģeris, kurš apgūst mārketinga un tirdzniecības vadību, nolēma izmēģināt spēkus uzņēmējdarbībā, Rīgā Teikā atverot ēstuvi Kebab Factory. Pirmais darbības gads izrādījies veiksmīgs – pilnībā atpelnīti ieguldījumi un iegūti pastāvīgie klienti. Par Kebab Factory trumpjiem viņš uzskata svaigus produktus, tīrību un omulīgu gaisotni, kā arī melnos cimdiņus, kas paredzēti tiem ēdājiem, kuri ir pārāk solīdi, lai ķēpātos ar kebabu ēšanu.

Pieredzi ēdināšanas biznesā SIA Kebab Factory valdes loceklis Edgars Kroģeris ir guvis, strādājot par kurjeru kādā Rīgas picērijā. Līdz pienāca brīdis, kad viņš saprata, ka nevēlas strādāt citiem, bet ieguldīt visu savu enerģiju un zināšanas pats savā biznesā. «Domāju, kāpēc citi var un es lai nevarētu?» atceras Edgars. Sākotnēji viņš bija plānojis atvērt picēriju, bet tad, izvērtējot tirgus pieprasījumu un savu brālēnu pieredzi, kuri arī darbojas ēdināšanas biznesā, nolēmis paplašināt jau tā kuplo kebabnīcu pulku.

«Pētīju tirgu, skatījos tendences sociālajos tīklos, ko cilvēki biežāk izvēlas, kas viņiem vairāk patīk. Uzskatu, ka Latvijā ir vien pāris vietu, kurās gatavo labus kebabus. Ir virkne ēstuvju, kurās var ātri tikt pie lielas porcijas, turklāt lēti. Cilvēkiem mūsdienu steigā tas patīk, taču es vēlējos mainīt ierasto vidi un izveidot omulīgu vietu, kur ne tikai var garšīgi paēst, bet arī aizkavēties ilgāk – pasēdēt un papļāpāt,» klāsta jaunais uzņēmējs.

Kādu brīdi viņš dzīvojis pieticīgāk un krājis naudu. Lai varētu izveidot Kebab Factory, pārdevis mašīnu, iztrūkstošo starta kapitālu uzdāvinājusi vecmamma un aizdevuši radinieki. Kebabnīcā ieguldīti aptuveni 20 tūkstoši eiro, kas jau pirmajos septiņos darbības mēnešos ir atpelnīti. Edgars pats izgatavojis daļu ēstuves mēbeļu, kā arī taisījis palešu krēslus terasei. «Sākumā biznesā biju vēl pavisam «zaļš gurķis», taču visu ātri apguvu. Pirmo gadu ļoti smagi strādāju, pats darbojos virtuvē, pie kases un kārtoju visus dokumentus – tagad varu un protu darīt visu nepieciešamo,» secina Edgars, kurš atzīst, ka ēdināšanas bizness ir sarežģīts, pat grūtāks nekā darbs celtniecībā, jo ir jāstrādā ar cilvēkiem, jārēķinās ar viņu garastāvokļiem. Viņš kebabnīcā pavada teju visu dienu, cenšas ar klientiem aprunāties un uzklausīt viņu vēlmes un ieteikumus.

Visu rakstu Copē ar gardumiem un cimdiņiem lasiet ceturtdienas, 4.oktobra laikrakstā Dienas Bizness! Pērc un lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Abonējiet, lai saņemtu laikrakstu ik dienu.