Sociālais projekts "Parunāsim" mēnesī saņem 400 līdz 480 zvanus.

"Parunāsim" ir klientu servisa vēstniecības "Sonido" sociālais projekts, kas darbojas katru darba dienu 11 rītā līdz septiņiem vakarā latviešu un krievu valodā. Zvanot uz telefona numuru 26564564, cilvēki var parunāties. "Mēs būsim atbalsts tiem, kas svētkos paliks vieni, kam būs pilna sirds un vēlme padalīties ar savām sajūtām, turklāt ne tikai bēdīgajām, bet arī priecīgajām. Mums zvana arī, lai dalītos savā priekā par ikdienas norisēm, redzētām teātra izrādēm un izlasītām grāmatām. Aug arī pieprasījums pēc lasīšanas priekšā un kopīgu krustvārdu mīklu risināšanas. Tādēļ plānojam šo ieviest arī kā pakalpojumu, kuru var iegādāties un uzdāvināt saviem vecākiem, vecvecākiem, radiniekiem un jebkuram citam cilvēkam, kuram vēlas izrādīt savu atbalstu," stāsta Inga Muižniece, klientu servisa vēstniecības "Sonido" valdes locekle.

Pirms gada "Parunāsim" mēnesī saņēma 40 zvanus, bet šobrīd ik mēnesi tie ir 400 līdz 480 zvani ar sarunas ilgumu līdz 40 minūtēm. Viņa secina, ka cilvēki lēnām ir pieņēmuši, ka kāds ar viņiem vēlas vienkārši aprunāties, uzklausīt un pieņemt viņus tādus, kādi viņi ir. Tāpēc I. Muižniece Ziemassvētku periodā aicina ikvienu, kam ir vecāki, vecvecāki un citi radinieki, piezvanīt un aprunāties, vai, ja ir iespēja, aizbraukt ciemos. "Lai cik banāli tas neskanētu, ļoti skaudri sajūtam, ka vecāka gada gājuma cilvēkiem ļoti būtiska ir savu tuvinieku klātesamība," norāda I. Muižniece.

Nesen projekta "Parunāsim" vadītāja I. Muižniece saņēma Eiropas sociālās integrācijas uzņēmumu sadarbības tīkla (European Network of Social Integration Enterprises - ENSIE) balvu WISE Awards. "Šis apbalvojums bija ļoti nozīmīgs tieši tādēļ, ka Eiropā līdzīgas idejas nav realizētas, kā arī tas, ka projekts ir īstenots, neiesaistot ziedotāju naudu," viņa teic. Inovācija šajā gadījumā izpaužas veidā, kā tiek realizēta ideja: daļa peļņas no biznesa klientu apkalpošanas tiek novirzīta sociālajam projektam "Parunāsim", kur ir nodarbināti cilvēki ar kustību traucējumiem un tiek sniegts pakalpojums vientuļiem cilvēkiem. Tādējādi tiek veicināta nodarbinātība un mazināta vientulība sabiedrībā. "Protams, šobrīd vēl ir grūti novērtēt ietekmi, bet zvanu daudzums liecina par to, ka pakalpojums ir ļoti nepieciešams Latvijas sabiedrībai. Balva arī iedvesmoja to turpināt ne tikai Latvijas, bet jau virzīties arī Eiropas līmenī. Šobrīd runājam ar Austrijas un Dānijas pārstāvjiem par projekta realizāciju pie viņiem," saka I. Muižniece. 

Runājot par to, kā Latvijā attīstās sociālā uzņēmējdarbība, I. Muižniece teic, ka tā sāk uzņemt straujus apgriezienus, jo ir vairāki uzņēmumi ar pievienotu sociālo ietekmi, tikai nav reģistrējuši statusu. "Jūtu pienākumu un atbildību iesaistīties sociālās uzņēmējdarbības jomas attīstībā un popularizēšanā Latvijā. Esot padomē un darbojoties kā pilnvērtīgs sociālais uzņēmums, varēšu palīdzēt citiem uzņēmējiem ar praktiskās pieredzes stāstiem, kā arī atrast labākos risinājumus, lai sociālās idejas būtu ne tikai uz papīra, bet arī realizētas dzīvē," viņa norāda.

Db.lv jau rakstīja, ka I. Muižniecei pirms trim gadiem radās doma izveidot tālruni, pa kuru cilvēki varētu vienkārši piezvanīt un parunāt par jebkādu sev saistošu tēmu. Sākotnēji viņai šķita, ka tam vajag ārkārtīgi daudz naudas un cilvēkus, bet vienlaikus viņa saredzēju vajadzību un vērtību. "Reiz mani uzrunāja kolēģe no "Business Network International" un teica, ka ir atradusi veidu, kā man palīdzēt un kur atrast līdzfinansējumu šim projektam. Paralēli kāda no manām darbiniecēm lūdza padomu, kur lai atrod darbu viņas tēvam, kurš ir ar īpašām vajadzībām. Es sapratu, ka klasiskā zvanu centrā šādiem cilvēkiem strādāt būtu pagrūti, jo tur ir ļoti liela slodze. Toties šādā sociālajā projektā kā viņi būtu īsti vietā," viņa stāstīja.

Tāpat viņa norādījusi, ka šis darbs ir piemērots tādiem cilvēkiem, kuri tiešām vēlas palīdzēt. Tāpat, ja cilvēks ir nelaimīgs un neapmierināts, viņš nevarēs pilnvērtīgi palīdzēt citiem. "Ir jāpiemīt tolerancei uzklausīt citus bez nosodījuma un neizteikt savu personīgo viedokli. Svarīgi ir vienmēr pieņemt otru tādu, kāds viņš ir. Kad cilvēks piezvana, lai parunātu, viņam ir svarīgi izkratīt sirdi un saprast, ka viņu sadzird un uzklausa. Mēs apgūstam runāšanas un uzklausīšanas tehniku, lai sarunu biedrs justos saprasts un sadzirdēts," teica I. Muižniece.