Biznesa portāls Db.lv viesojas Coworking Liepaja telpās, kurās Ģirts Toms Klampis sagaida ar «degošām» acīm un smaidu sejā. Viņš ir viens no SIA KK Original Design dibinātājiem, kas piedāvā palīgierīces bērniem, kuri cieš no cerebrālās triekas.

SIA KK Original Design ir dibināts 2018. gada februārī. Uzņēmumu izveidoja divi Liepājas Mūzikas, mākslas un dizaina vidusskolas (LMMDV) absolventi Ģ. T. Klampis un Valters Krētainis.

Sākotnēji V. Krētainis vēlējies atbalstīt savas līgavas mazo brāli, kurš cieš no cerebrālās triekas, palīdzot viņiem uzlabot fizisko un garīgo stāvokli un padarot pilnvērtīgāku un komfortablāku ģimenes locekļu ikdienu. V. Krētainis izlēma sava skolas kvalifikācijas darba ietvaros veidot palīgierīci ar nosaukumu Rāpulis. To var izmantot bērni, jaunieši no 3 līdz pat 21 gadu vecumam.

Ģ. T. Klampis stāsta, ka uzņēmums ikdienas darbā sadarbojas ar tiešajiem klientiem, fizioterapeitiem, inženieriem un citiem ekspertiem.

Starta kapitāls bijis neliels, vien 600 eiro, tāpēc tika piesaistīts Kurzemes Biznesa inkubatora atbalsts Salvja Rogas vadībā, kurš pašlaik nodrošina sākotnējo aizdevumu līdz 30 tūkstošiem eiro. «Palīgierīces sastāv no plaknes ar riteņiem, kurai apkārt ir lokāmais finieris un pa virsu ir pufs, kurš ir pildīts ar granulām. Visas detaļas tiek pasūtītas, pēc tam mēs saliekam visu kopā paši, kā arī izmantojam ārpakalpojumus,» teica Ģ. T. Klampis.

Šobrīd jaunie uzņēmēji stādā Liepājā, Coworking telpās. Coworking Liepaja ir kopstrādes birojs, kas savas durvis vēra 2018. gada aprīlī.  Nepilnus 500 kvadrātmetrus lielo kopstrādes biroju iecienījušas pašnodarbinātas personas, mazo (1-2 cilvēku) uzņēmumu vadītāji, kā arī citu pilsētu uzņēmumos attālināti strādājošie.

«Coworking Liepaja kājas aug no manas pieredzes darbā Kurzemes Biznesa inkubatorā. Es saskatīju nepieciešamība pēc jauno uzņēmēju tikšanās un tīklošanās vietas. Sekojot pasaules praksei par mazām kopienām jeb habiem, kur cilvēki apmainās ar pieredzi un resursiem savu mērķu sasniegšanai, tapa skaidrs, ka Liepājai ir nepieciešams savs kopstrādes birojs. Protams, neiztikām bez tipiskām jauno uzņēmumu kļūdiņām, taču nu jau mēnesi pēc mēneša ieskrienoties, esam pamazām nostabilizējušies arī liepājnieku apziņā kā viens no uzņēmējdarbības instrumentiem. Šobrīd par interesi nevaram sūdzēties, lai gan, protams, vēl aizvien ir jālauž mīti par atvērta tipa birojiem,» db.lv stāstīja Intars Zēns, Coworking Liepaja valdes priekšsēdētājs.

Nesen SIA KK Original Design uzvarēja Eiropas Sociālā fonda projektā Atbalsts sociālajai uzņēmējdarbībai, iegūstot 20 000 eiro, kurus piešķīra attīstības finanšu institūcija Altum. Ģ. T. Klampis stāsta, ka par saņemto līdzfinansējumu plānots uzsākt pastāvīgu jau esošo divu produktu (Rāpulis un Soli pa Solim) ražošanu, izstrādāt un ražot trīs jaunus produktus, kas palīdzētu pārvietoties bērniem ar kustību traucējumiem.

«Mēs esam jauni un apņēmības pilni. Mums ir milzīga degsme un «uguntiņa» sirdī. Es uzskatu, ka tādi jaunieši kā mēs esam Latvijas uzņēmējdarbības dzinējs. Jaunieši var visu. Galvenais ir noticēt sev un savam produktam. Mūsu uzņēmuma «odziņa» ir mūsu enerģija, radošums un vēlme palīdzēt tiem, kuri nespēj pilnvērtīgi dzīvot,» saka Ģ. T. Klampis.

«Pilnīgi noteikti Ģirtam var piekrist, jaunieši ir uzņēmējdarbības dzinējspēks. Vairums lielisku jaunu produktu un pakalpojumu ir jauniešu saskatīti, izloloti un radīti. Lai viss nebūtu tik skaisti un rožaini, diemžēl jāatzīst, ka jauniešiem visbiežāk šajā vecuma posmā, lai spētu savas idejas realizēt, trūkst praktiskas projektu vadības pieredzes, pieredzes menedžmentā un darbā ar cilvēkiem. Uzskatu, ka jauniešiem ir ļoti svarīgi skolas un studiju laikā nodarboties ar ārpusskolas aktivitātēm. Tiem, kas vēlas savu karjeru saistīt ar uzņēmējdarbību, ir visas iespējas brīvo laiku veltīt treniņiem, realizējot idejas un dažādus mazus projektiņus sadarbībā ar nevalstiskā sektora jauniešu organizācijām. Tāpat, protams, uzsākot uzņēmējdarbību ir ļoti svarīgi atrast savu mentoru - pieredzējušu ekspertu, kurš būs gatavs veltīt laiku jūsu enerģijas un emociju savākšanai un ievirzīšanai pareizajās sliedēs. Ģirta un Valtera projekts ir viens no tiem piemēriem, kad divi vidusskolnieki, kas maz ko zina par uzņēmējdarbību, vēlas izveidot lielisku produktu. Abi jaunieši apliecina, ka bez ārēja mentora pieredzes iesaistīšanās, šobrīd, visticamāk, būtu apmaldījušies idejās un neziņā,» komentē I. Zēns.

Jaunie uzņēmēji aktīvi piedalās arī izstādēs. Nesen viņi atgriezās no Vācijas, Diseldorfas «Rehacare 2018» izstādes, kur tika iegūti kontakti ar nozares pārstāvjiem. Galvenais bijis iegūt vairumtirgotāju kontaktus. Šobrīd notiek pārrunas Vācijā, Itālijā, Grieķijā un Norvēģijā. 

Vienas palīgierīces cena ir 750 eiro. Šobrīd uzņēmuma apgrozījums sasniedz 10 tūkstošus eiro.