Krišjāņa Grīnberga radītie naži Karl Walter tools ir apceļojuši gandrīz visu pasauli.

Karl Walter tools zīmolu viņš radījis 2016. gadā. Meistara amatu jaunais vīrietis nav nekur mācījies, bet gan iedvesmojies no Youtube video un nolēmis pats pamēģināt.

«Ja paskatos atpakaļ uz to, ko es taisīju sākumā, tad tie galīgi nebija naži. Tagad jau tie pamazām sāk izskatīties un arī uzvesties kā naži,» saka zīmola idejas autors un nažu meistars Krišjānis Grīnbergs.

Jaunais meistars ar sievu Cēsu pusē sācis atjaunot senu īpašumu un, kā pats saka, uz pusslodzi strādā vecāku zemnieku saimniecībā, bet atlikušajā laikā darina nažus, no kuriem daži jau apceļojuši gandrīz visu pasauli. «Plāns ir šeit palikt un nekur citur nedoties. Pilsētā dzīvot es negribētu, man daudz labāk patīk lauku miers. Šis reģions un rajons man ir labi pazīstams, un te es jūtos ērti un labi.»

Kā vienu no privilēģijām strādāt savā labā Krišjānis min iespēju pašam veidot savu dienas kārtību. Viņš cer laika gaitā nažu izgatavošanu pārvērst par pilna laika nodarbi un primāro ienākumu avotu. Par to, kā radusies ideja radīt nažus, viņam ir trīs stāsti. Krišjānis noskatījies kāda vīrieša Youtube video, kurā tas taisījis nažus, un nolēmis pamēģināt. «Pirmais nazis bija diezgan šausmīgs veidojums, bet izveidojās atkarība pamēģināt vēl un vēl,» atzīst meistars.

 Viņam visu dzīvi ir bijusi vēlēšanās kaut ko radīt ar rokām. Sākumskolā un pamatskolā puisis iesaistījies dažādos pulciņos, taču vēlāk aktivitātes tika atstātas novārtā. Vidusskolā un augstskolā sanācis vairāk studēt matemātiku un ekonomiku, tāpēc pie nažiem nonācis pavisam nejauši. Nažu taisīšana izveidojās kā hobijs. «Draugi ieraudzīja, noticēja un teica – patiešām skaisti, uztaisi mums arī! Patiesībā jāpateicas Instagram, jo tā bija vieta, kurā ievietoju savu pirmos nažu attēlus.»

Visu rakstu Zīmolu rada par godu vecvectēvam lasi 12.aprīļa laikrakstā Dienas Bizness!

Fotogrāfijas un video, kurās redzams ražošanas process, skaties rītdien portālā db.lv!

Abonējiet, lai saņemtu laikrakstu ik dienu.